Galharen, pamietaj ze wszystko co malujesz czerpie zrodlo z natury. Jesli nie jestes pewien, jak cos powinno wygladac, to sprobuj znalezc najblizsze odniesienie w rzeczywistosci. A do tego masz internet, ktory strasznie ulatwia szukanie, bo mozesz skorzystac np. z wyszukiwarki obrazow googla. I tak np. pod haslem "glow eye" znalazlem pierwszy prosty przyklad:
Click to see full-sized image
I jak juz wspomnial Mahon, blask ograniczony jest nosem, lukiem brwiowym i siega na wypuklosc policzka. Zauwaz, ze zrodlo swiatla zawsze jest silniejsze od poswiaty jaka daje. Oraz klasycznie krawedzie (tutaj oczodol) sa tez ostro podkreslone.
W przypadku swiecacych oczu poswiecilbym chwile na postudiowanie grafik z gier np. WoWa, Diablo itp., powinno byc pare fajnych przykladow.
Tak samo bedzie z laska. Rzucasz juz swiatlo na dlon i to bardzo mocno. Ale juz na karwaszu nie ma swiatla, ani odrobiny na plaszczu.
Probuj tez nakladac cieniowanie rownomiernie na roznych elementach. Nie mam na mysli, ze wszystko ma byc rownomiernie oswietlone, ale widze tutaj pewien brak konsekwencji:
- bardzo mocne highlighty na pasie biodrowym, sznurkach i wlosach
- duzo spokojniejsze highlighty na plaszczu
Ja bym sprobowal zmiekczyc te przejscia za ostre, a delikatnie jasniejszymi kreskami podciagnac wlasnie od gory plaszcz i krawedzie.
Na twarzy mozesz sprobowac dodac troche wiecej barw czerwieni i blekitow. Polecam tutaj tutorial Morsiego, ktory jest na forum.
Ciekaw jestem co tam jeszcze z podstawka zrobisz.
Ogolnie fajnie, wiec cisnij dalej!