Page 4 of 11

Re: [PL] BoB Miniatures - WiP

Posted: 13 Jan 2012, o 02:55
by smok
Czyli chodziouzucie masy innej niz gw, fimo jest dobre bo mozna zaostrzyc skalpelem lub jakims narzedziem modelarskim ostrym,
A codo tarczy, o ile drewno nie wymaga wielce wielkiej gladkosci to przod tarczy powinien byc wielce nieszorstki/niechropowaty/bezschodkowy...

Ogolnie teraz napisze cos przykrego, lecz jestem lekko % wiec prosto ze srodka czyli prawda najprawdziwsza:
Najpierw zrob dobry szkielet z drutu czy jak tam robis bo bez dobrego szkieletu lezysz na calej linni, pozniej ciezko poprawic
Drugie to nie lep od razu gotowego modelu a golego faceta/babke,
Trzecie to nanies na niego ubrania i zbroje, i mysl jaak to ma ze soba wspolgrac bo to jest ostatnia rzecz ktora mozna ***, ale dalej mozna zepsuc model,

A teraz kilka slow od smoka, motywatory, jek chcesz byc dobry w tym co robisz to nigdy nie przejmmujesz sie tym ze ktos Ci mowi ze to za dlugorobisz +

Re: [PL] BoB Miniatures - WiP

Posted: 13 Jan 2012, o 02:59
by smok
bo cala prawda lezy w tym ze im dluzej dzialasz z zapalem tym lepiej to Ci wychodzi
Wiec nie pytaj w wipach co poprawic tylko staraj sie robic jak najlepiej :)

Re: [PL] BoB Miniatures - WiP

Posted: 13 Jan 2012, o 11:33
by mr_Denial
Podpisuje się pod Sławolem, Smokiem i Przemem.
- tylne nogi do wymiany, umięśnienie, poza
- głowa konia jest nieproporcjonalna i trochę kreskówkowa
- idziesz z siekierą na słońce - najpierw opanuj ludzi, a potem zwierzaki i inne człekokształtne bestie, a koń jest wyjątkowo trudny
- wiele detali wygląda trochę gumowo

https://www.youtube.com/watch?v=bQ2UcajD8kY

To co napisał Smoku jest bardzo ważne - najpierw budujesz pozę i masy - dobry szkielet, proporcje, a dopiero później detale. Pracujesz od ogółu do szczegółu, taka sama zasada jest w rysunku, malarstwie itd. i innej, lepszej nie ma, nie było i nie będzie :D
Da się zrobić to odwrotnie, ale zawsze takie prace cierpią na efekt sztywności, niespójności, brak w nich energii i polotu.

Moja rada jest taka - wróć do ludzi, opanuj anatomię i rób to cały czas, a będziesz dobry. Z rzeźbą tak jak z rysowaniem, to nie kwestia talentu tylko praktyki!

Re: [PL] BoB Miniatures - WiP

Posted: 13 Jan 2012, o 12:08
by smok
no a teraz juz bez % a z kacem :P
napisalem zebys nie pytal co poprawic w wipach, i to chce zprostowac:
jak lepisz cos i pokazujesz w trakcie to inni moga nie dostrzec wizji jaka ty masz, przyklad z zycia:
robie glowke norglowca (w procreate) nie jest jeszcze skonczona ale znajomi jak byli u mnie to ja widzieli, jeden skwitowal ze caly model fajnie wychodzi ale glowke zebym ujebal i nowa zrobil. byla jeszcze nie skonczona chociaz juz miala cale zarysy, wygladala jak taki nieudany wytwor. nie przejalem sie bo wiedzialem ze jest nieskonczona i dalej robilem ja, i teraz uwazam ze jest naprawde konkret.

dodatkowo proponuje do kazdemo rzezbionego modelu dodac otoczke fabularna, spisac albo tylko wymyslec sobie cala sytuacje, ze koles idzie przez spalona wioske, na ramieniu trzyma oparty miecz, w pewnym uchwycie, kroki stawia pewnie, stabilnie, wie, czuje ze zaraz cos wyskoczy na niego zza ktoregos rogu, zachowuje pozor niby nieuwagi ale tak na prawde jest chol....ernie skupiony. (chyba jednak nie wszystkie % uciekly :D ) i jak cos takiego juz masz to wczuwasz sie w klimat, nawet sam chodzi po pokoju, dobrze jak masz duze lustro zeby obserwowac jak wyglada cialo.
no dobra starczy tego :P zaraz zaloze wlasny temat z moimi ulepcami, to sami zobaczycie jak trudne mam/mialem poczatki :P

Re: [PL] BoB Miniatures - WiP

Posted: 14 Jan 2012, o 15:25
by Camelson
Ja rzeźbić dopiero sie ucze i zaczynam... ale chopaki mają racje :) chociaz BOBowi idzie coraz lepiej :)

A Ty BoBie pracuj i sie staraj bo masz potencjał :D

[edit] zmiana postu :P

Re: [PL] BoB Miniatures - WiP

Posted: 14 Jan 2012, o 15:27
by BoB Miniatures
[edit] jak wyżej ;)

Re: [PL] BoB Miniatures - WiP

Posted: 14 Jan 2012, o 15:29
by Camelson
ok juz to zrobiłem ;) sorka.

Re: [PL] BoB Miniatures - WiP

Posted: 29 Jan 2012, o 14:24
by BoB Miniatures
Pegaza ciąg dalszy: skończone skrzydło

ImageClick to see full-sized image

Re: [PL] BoB Miniatures - WiP

Posted: 4 Feb 2012, o 23:58
by Slawol
Tak, teraz skrzydło mi się o wiele bardziej podoba!

Mimo że wciąż trochę batmańskie, ale nic to... ;)

Re: [PL] BoB Miniatures - WiP

Posted: 3 Mar 2012, o 20:53
by BoB Miniatures
Witajcie ponownie :)

Z okazji 8000 wejść które właśnie dzisiaj "stuknęły", ogłaszam co następuje :)

Jak pewnie wiecie od dość dawna przymierzam się do rozpoczęcia odlewania swoich figurek. Nie jest to jednak tania inwestycja i w związku z tym chciałbym wiedzieć czy znajdzie się przynajmniej kilku chętnych na odlew. Dlatego też chciałbym, żeby Ci którzy wiedzą, że kupili by ode mnie ten odlew, napisali do mnie e-mail lub po prostu w komentarzu do tego posta. Żeby zwróciły mi się koszty stworzenia figurki, prób odlewniczych i wreszcie samych odlewów, potrzebował bym czterech lub pięciu chętnych. Figurka będzie kosztować ok 60zł. Proszę jednak o kontakt tylko osoby, które są tego pewne, nie będę od Was na razie żądał żadnych pieniędzy, a jedynie deklaracji że gdy odlewy już będą, kupicie je po powyższej cenie. Figurki będą odlewane z żywicy F32 firmy Axson.

Poniżej fotki prawie skończonego pegaza:

ImageClick to see full-sized image

ImageClick to see full-sized image

Więcej fotek:
https://bobminiatures.blogspot.com/2012/ ... s-wip.html

Jak napisałem na blogu muszę jeszcze:
- przerobić prawą przednią nogę na wzór tej lewej
- dokończyć tworzenie drugiego skrzydła
- poprawić pysk
- przeszlifować niektóre łączenia dla lepszej gładkości

Mam nadzieję że Wam się podoba :)