[PL] Ultramarines ...

Jak ktoś osiągnął ten efekt? A jak ja bym mógł to zrobić?
mahon
Super Villain
Super Villain
Posts: 23961
Joined: 31 Mar 2005, o 23:36
Location: Poznan, Poland
Contact:

Post by mahon »

napiszę trochę jutro, a jak zapomnę to mi przypomnij ;) teraz mam trochę fotek do zrobienia...
-- Mahoń

Image

Back in the garage with my bullshit detector
Slawol
Perpetuum Mobile
Perpetuum Mobile
Posts: 6075
Joined: 27 Feb 2007, o 20:47
Location: Gorzów Wlkp./Poland

Post by Slawol »

Ok, no to ja się dorzucę znów :D

Nie znam francuskiego za bardzo (jeśli w ogóle ;)), ale z kontekstu można intuicyjnie wywnioskować wiele rzeczy, no i nazwy kolorów są podane, więc można się domyślić, jak to jest zrobione:

https://neomodel.free.fr/index02.html

Z lewej strony jest dział "Tutorial", potem z prawej jest dział "Peinture" i 4. pozycja od góry - hełm (biały), tam wjedź :D Fotki omawiam niżej:

Tak ja to rozumiem, po swojemu:

Jedziemy:
1. Biały podkład

2. Wash z Codex Grey (bardzo rozrzedzona farba, jak widzisz, tylko zagłębienia zalała, w razie czego jak zalejesz wszystko, szybko zbieraj pędzlem farbę i wycieraj w papier/gazetę... albo potem zamaluj ponownie to, co nie ma być przyciemnione, też może tak być :D)

3. Glaze z Desert Yellow (czyli jakby taka cieniutka powłoka farby rozprowadzona po powierzchni hełmu). Wash wypełnia zagłębienia (no chyba, że chcemy całość zalać), a glaze'em zmieniamy ton malowanej powierzchni. Widać, że w przedniej części hełmu nie ma tyle tej farby, za to w górnej części jest jej więcej. Na bieżąco musisz kontrolować to, co się dzieje na figurce i nadmiar farby możesz albo rozetrzeć delikatnie albo zebrać
pędzlem, póki nie zaschnie.

4-5 wygładzanie powierzchni kolorem hełmu, w 5. kroku jest jeszcze użyty Codex Grey do zmiany tonu i zniwelowaniu efektu takich ostrych krech, jak widać, potem jest to ładnie rozmyte.

6. Kolejny glaze (może tu być nawet wash użyty, kwestia konsystencji farby i rozprowadzenia jej, w zależności od zamierzeń, ale efekt różny dla tych technik), tym razem z mieszanki 50/50 Codex Grey i Bestial Brown, w samych zagłębieniach.

7.Kolejne glaze'y z brązów, czy też Graveyard Earth, zależy jaki efekt chcesz osiągnąć.

8. Ciemne brązy się pojawiły, do tego kreski imitujące uszkodzenie panczerza (rysy i otarcia). Można to robić na kilka sposobów: można namalować rdzawą kreskę (albo brąz+czerwony, tu akurat jest chyba Bestial Brown i Dark Flesh), potem obok czarną kreskę, no i dodać jeszcze jasną kreseczkę, żeby imitowała odbicie światła na krawędzi zagłębienia (rysy). Na górze hełmu jest większy obszar zniszczonej powłoki pancerza... i to też można różne sposoby robić: albo najpierw malujesz rdzawą część, potem robisz obwódkę z jednej strony z czarnej i dodajesz jasną kreskę. Ale można to zrobić też tak, że najpierw malujesz na czarno, potem na tym na rdzawy kolor (na czarnym podkładzie będzie ciemniej), no i ta kreseczka...

9. Jasne zdjęcia. Szkło dostało kolor podstawowy (ciemna zieleń, DA Green).

10. Do DA Green dodane zostały kolejno: Snot Green i potem Scorpion Green. Wokół szkieł jest glaze-mieszanka Snot Green i Scorpion Green.
I na ostatnich fotkach widać, że szkła są rozjaśnione jeszcze bardziej, z mieszanek zieleni. No i na koniec dobrze by było użyć jeszcze białej farby, do ostatecznego rozjaśnienia. Należy pamiętać, żeby poprzednią warstwę zostawić "naokoło"... zmierzać do puntkowego rozjaśnienia, tak jak na szkle akurat.

Wydaje mi się, że wystarczy się nauczyć technik, a potem w zależności od tego, co chcesz osiągnąć, będziesz ich używać, mieszać je itd.

Myślę, że moje gadanie jest zrozumiałe, a fotki dopełnią reszty :D Oczywiście to są dość zaawansowane techniki, no ale dojdziesz do tego na pewno, ja też się wszystkiego uczyłem i dalej się uczę, bo nie wszystko umiem i trzeba ćwiczyć, ot co:D
Pozdrawiam! Sławol
espoo

Post by espoo »

Ten sam artykuł tylko w wersji anglojęzycznej (chyba większość tutaj ma bliżej do angielskiego niż do francuskiego :wink: ):
https://www.coolminiornot.com/article/aid/288
mahon
Super Villain
Super Villain
Posts: 23961
Joined: 31 Mar 2005, o 23:36
Location: Poznan, Poland
Contact:

Post by mahon »

1. rozjaśnienie malujesz po prostu jaśniejszą farbą. potem musisz zadbać o gładkie przejście kolorów - czy to warstwowaniem (layering) czy mieszaniem na mokro (wetblending) czy może laserunkami (glaze'y). Przede wszystkim musisz rozcieńczać farbę do odpowiedniej gęstości (konsystencja zbliżona do mleka jest najczęściej zalecaną) i najlepiej jak byś pokazał doetychczasowe efekty sowjej pracy - łatwiej byłoby coś doradzić

2. chodzi ci o rozjaśnianie i cieniowanie złotego? czy o tę kreskę oddzielającą naramiennik od obramowania? czy rozjaśnienie niebieskiej części naramiennika?

3. jeśli masz problem z rozjaśnaniem, to może poćwicz najpierw bardziej podstawowe techniki zanim porwiesz się na takie efekty jak świecące czy szklane oczy.... tak mi się zdajeze trzeba trochę po kolei opanowywać techniki...
-- Mahoń

Image

Back in the garage with my bullshit detector
Slipper

Post by Slipper »

Wrzuce zdjęcia, ale najpierw musze aparat skombinować ;) Mahon ja chciałem wiedzieć jak się maluje takie oczy, troche trudne więc raczej nie będę malować ;) W tym naramienniku to chciałem wiedzieć, czym można rozjaśnić złoty ;) ...
mahon
Super Villain
Super Villain
Posts: 23961
Joined: 31 Mar 2005, o 23:36
Location: Poznan, Poland
Contact:

Post by mahon »

Więc do do naramiennika: położyłbym najpierw Tin Bitz, na to ciemny złoty - ładnie pokryje, a nawet jak nie, to Tin Bitz doda mu tylko głębi. Maluj rozcieńczoną farbą - jak pisałem wyżej. Lepiej więcej warstw niż jedna gruba.

Rozjaśnianie rób stopniowo przechodząc do coraz jaśniejszego złota w kolejnych warstwach. Jak dojdziesz do najjaśniejszego złota jakie masz, zacznij dodawać Mithril Silver.

Jeśli za bardzo stracisz "złotą" barwę, to możesz całe złoto potraktować washem pomarańczowego koloru, Flesh Washa, albo Chestnut Inka. Na koniec pociągnąłbym bardzo rozcieńcoznym fioletowym washem - daje ciekawe kolory.
-- Mahoń

Image

Back in the garage with my bullshit detector
Slipper

Post by Slipper »

Ok, dzięki Ci Mahon i Slawol :) ... Już wszystko wiem, jak coś jeszcze isę będę pytał.
Slawol
Perpetuum Mobile
Perpetuum Mobile
Posts: 6075
Joined: 27 Feb 2007, o 20:47
Location: Gorzów Wlkp./Poland

Post by Slawol »

Slipper, a wal śmiało :rifle: Hehehe :D
Nameless
The Better Choice
The Better Choice
Posts: 17415
Joined: 21 Jun 2005, o 17:41
Location: Silesia, Poland
Contact:

Post by Nameless »

z malym opoznieniem przypomne, ze Hash dal tutaj gdzies caly tutorial malowania thousand sons. Mysle ze i do ultrasow by sie nadal.
Image
Slipper

Post by Slipper »

Masz na myśli to ?
Post Reply