o ba
wykosztowałem sie i wydrukowałem sobie Pro tła na porządnym papierze
(a co tam - to nie jedno razówki)
i mamy tak 1 flara jasna (kółko na ciemnym tle ) potem niebieski gradient
i pod spodem (lewy róg) chmury różnicowe i na prawo szary gradient odcarnego do białego (nie widać bo się w kadrze pełna rozpiętość nie zmieściła )
Click to see full-sized image
i teraz co z tym - ano leciałem z każdym na przysłonie 5 natomiast AV +2/-2 co 0.3 (mniej więcej)
teraz tak na szarym jeśli się WB zmierzyło bardzo trudno nie trafić z zdjęciem - trzeba sie starać - wyniki skrajne w zasadzie były tylko do odrzucenia z czym :
na "chmurach" i "flarze" tolerancja jest mniejsza i tylko 3 ~4 zdjęć było w właściwym zakresie natomiast na "nudnym gradiencie" tylko 2 zdjęcia były "nie do uratowania" z 9
na niebieskim gradiencie :
tak jak na szarym gradiencie - tylko że na szarym fotki były "nudne" i trzeba je dostroić a na niebieskim od razu łapały właściwy kolor i tony
(jak sie uporam i jakoś skompresuje negatywy z HDR to zapodam - widać na nich jak na szarym tle wszystko cała fotka ląduje w strefie "kolory średnie" i trzeba sobie wywołać określając która część będzie w ciemnych a która w jasnych , natomiast na niebieskim tle trzeba tylko określić próg jasności a reszta jest już na fotce )
- więc według mnie niebieski gradient FTW (a obok niego szary)
- ale teraz dlaczego tak anie inaczej : ano aparaty cyfrowe robi sie tak że mają zaprogramowane w sobie profile barw i kontrastów i ich rozpoznawanie
i tak - szary gradient oznacza "uwaga robią nami fotki testowe" - czyli łapiemy jak najwięcej tonów bez dynamiki ale łapiemy - a potem niech sobie wywołują i zamiast zjechać producenta że aparat warjuje z kolorami napiszą "dobry odbiór kolorów i głębi ale niska dynamika co i tak jest mało ważne bo można to samemu łatwo skorygować
a niebieski ??
heh niebieski to zdjęcia nieba z chmurami w słoneczny dzień - jedne z naj bardziej wrednych - bo żeby niebo nie wyszło białe z białymi chmurami tylko niebieskie to matryca nie może niczego upraszczać tylko musi złapać to co jest w pełnej dynamice i jeszcze na szybkiej migawce by ultra fiolet nie prześwietlił ujęcia - i wtedy działa tylko jeden we wnętrzy profil - wysoka dynamika (nie działa rozpoznawanie skóry , uśmiechu , ruchu i takie tam działa tylko wysoka dynamika ) - czyli w zasadzie to co chcemy przy robieniu ludków
obcięte negatywy po wywołaniu "na siłę" (tak się tego nie robi bo wygląda - jak wygląda - płasko - model też tak nie wygląda - ale jest pełen zakres )
zapodaje je by można by sobie je zgrać samemu odpalić opcję "lewels" (poziomy) i zobaczyć jak take coś reaguje (niestety z kadrowałem je bo były by zadu że do postowania i hostowania - kiedy były cale różnica w histogramach i i ch zakresie była zacznie bardziej widoczna )
Click to see full-sized image
Click to see full-sized image
spox finalne fotki tej pani zapodam jakoś na czasie do mojego tematu