Page 18 of 39
Re: [PL] Aerograf i jego przydatność
Posted: 4 Mar 2011, o 09:23
by mahon
membranowy lub z butla to chyba kompresor a nie aerograf?
w kazdym razie tak bym poradzil - zbiornik wyrownawczy i regulacja cisnienia. reszta dla mnie raczej drugorzedna.
a tego aerografu nie znam z autopsji.
Re: [PL] Aerograf i jego przydatność
Posted: 4 Mar 2011, o 11:36
by ainuin
Pooglądać airbrush tutoriale, spróbować samemu w dobrym sklepie modelarskim, u lakiernika/artysty. Jeżeli stwierdzisz, że airbrush jest ok:
Kompresor ze zbiornikiem + reduktor i filtr (400+pln), do tego złączki i przewód (50+pln), rozcienczalnik uniwersalny ( 8pln butelka za chyba 0,5l ), benzyna ekstrakcyjna (8pln).
Z pistoletów polecam H&S Infinity 2in1 (ja swój kupiłem za 685+ wysyłka) lub H&S evolution 2in1 (około 450). Może się wydawać, że drogo... ale narzędzia te są bardzo dobrze wykonane, stosunek jakości do ceny jest niezły, są "idiotoodporne", jest możliwość zakupienia części zamiennych, a przede wszystkim są sprzedawalne. Gdy znudzi Ci się airbrush, lub stwierdzisz, że ee to nie jest jednak to, wystawiasz 100-150 taniej na alledrogo i masz problem z głowy (nie wiem, czy ta sztuka przejdzie z bardzo tanim noname).
Dwa słowa wyjaśnienia jeszcze odnośnie kompresora.
Wielu z czytelników tego działu opiera swoją wiedzę o produkcje rodem z cytadeli. Nie twierdzę, że prezentowany tam aerograf jest bee, niedobry i w ogóle, posiadam tej klasy sprzęt w swoim garażowym warsztacie (i od niego oraz od trochę większego kalibru pistoletu [ciężko maleństwem całą maskę pomalować] zaczynałem przygodę z powietrzem) i wiem co można, a czego nie można nim zrobić, ale historie o dętce i kompresorze membranowym bez zbiornika są dobre dla dzieci na dobranoc - jeżeli prześledzicie cytadelowe produkcje, zauważycie na jednym z filmików kompresor z butlą 50l...
Re: [PL] Aerograf i jego przydatność
Posted: 4 Mar 2011, o 13:36
by mahon
to co pokazują na cytadeli to podstawy. sprzęt też trochę podstawowy.
ale nie oczekujmy, że ktoś zacznie od inwestycji rzędu 1000 zł (aero + kompresor + chemia) żeby spróbować czy mu się podoba. na to jeszcze przyjdzie czas jeśli poczuje że go to cieszy. są ludzie którzy malują powietrzem z puszki, ale czy to ma sens? od tego to łatwo się w ogóle do aerografu zniechęcić. z drugiej strony jak nauczysz się COŚ robić takim sprzętem, to lepszym będziesz robić cuda.
Re: [PL] Aerograf i jego przydatność
Posted: 4 Mar 2011, o 18:46
by szczurek_
Mam ten membranowy z cytadeli i ...czasem zdarzylo mi sie psiknac jakiegos kleksa czy cos ,ale ja nie wiem jeszcze jaka powinna byc konsystencja farby w aero

Ogolnie chyba do nakladania podkladu ,lakieru jakiegos wstepnego cieniowania na wiekszych modelach da rade ... ale do czegos wiecej ... raczej nie

Duzy plus to glosnosc (jest naprwade cichy) i na luzaku w nocy moge malowac nie budzac domownikow (ba nawet szczury nie oponuja ,a klatke mam naprzeciwko biurka

)
p.s-Mahon mial duzo racji w kwestii aero tzn. u mnie - przekladam z miejsca na miejsce ,a podklad i tak wole spreyem gw ,lakier mam taki do nakladania pedzelkiem ,ewentualnie tez sprey ... pojazdow jakos nie maluje tylko modele pojedyncze 28/32mm i jakos tak ... NIemniej bede jeszcze walczyl

Re: [PL] Aerograf i jego przydatność
Posted: 4 Mar 2011, o 20:22
by przemo
ainuin - "rozcienczalnik uniwersalny ( 8pln butelka za chyba 0,5l ), benzyna ekstrakcyjna (8pln)"
po co to? Tym czyścisz aerograf?
Jakie elementy czym czyścisz i jak je czyścić po rozkręceniu aerografu?
Po każdej sesji malowania rozkręcac cały aerograf?
I co z farbkami na podkłady biały/czarny bo nikt mi nie odpowiedział? Zwykłą farbką - np vallejo air?
i jeszcze - jaki lakier do aerografu kupić? też rozwadniać wodą? i czym potem czyścić aerograf?
Re: [PL] Aerograf i jego przydatność
Posted: 5 Mar 2011, o 00:41
by ainuin
Medium czyszczące dobieram do farby. Jedne są podatne na uniwersalny inne na benzynę.
Przy zmianie kolorka przepuszczam 5ml przez aero.
Rozkręcam jak podmieniam zestaw dysza+igła oraz gdy kończę zabawę z nakładaniem podkładu (mr surfacer).
Zbiorniczek czyszczę miękkim papierem.
Igłę wycieram w nasączony papier
Przy dyszy pracuję pędzelkiem ostatnio był to rozmiar 00.
Nie rozkręcam za każdym razem aero bo jestem leniem strasznym. Aczkolwiek dobry zwyczaj mówi - rozkręć jeżeli dłuższy czas nie będziesz malował.
Co do farbek, to może inni się wypowiedzą, ponieważ ja ostatnio zachwycam się jednym produktem

Re: [PL] Aerograf i jego przydatność
Posted: 5 Mar 2011, o 05:13
by jon
ponieważ ainuin już sporo spraw bardzo ładnie przedstawił to ja tylko tak skromnie i na szybko, bo się zaraz mecz zaczyna
Marta wrote:ale ten aero trochę drogi jak na 'nołnejma' (chyba;p).
Marta ma rację - przepłaciłeś, ale cóż ... swoją drogą jak pisałeś do mnie to byłem pewien, że będziesz kupował to co polecał Theotril, czyli taką czy inną kopię Iwaty cmc+, nie miałem takiego w łapskach, dlatego nie chcę się specjalnie wypowiadać, przypomina trochę mojego starego, poczciwego Paasche'aka, brak regulacji ciśnienia trochę by mi przeszkadzał w tej chwili ... ale jako pierwsze aero jak najbardziej może być, poza tym co napisałem na początku
czlowiek.morze wrote:Ten kompresor jest membranowy
otóż nie - to kompresorek tłokowy, tyle, że zgrabnie zabudowany i ma nawet zbiorniczek wyrównawczy - tutaj jego skromniejsza wersja (można podłączyć tylko 1 aero) :
https://www.lancastermodelshop.co.uk/mal ... 53%20AS176 - do wyszarpania za jedyne 102 funciaki
przemo wrote:Po każdej sesji malowania rozkręcac cały aerograf
yup... po kilku sesjach dojdziesz do wprawy i będzie Ci to zajmowało kilka minut... trochę tak jak z bronią

... powinieneś go umieć szybciutko złożyć i rozłożyć - poza tym znajomość budowy i działania pozwoli Ci później szybciej eliminować jego ewentualne 'fochy' - co do czyszczenia, to ja do akryli używam Wamodu
przemo wrote:Zwykłą farbką - np vallejo air?
możesz vallejo air, możesz zwykłą - tylko odpowiednio rozcieńczoną ... co to jest 'odpowiednio' rozcieńczona?... każdy ma pewnie swoje własne preferencje, ale dla mnie (czasami muszę dość cienkie kreski gryzmolić) to konsystencja mleka - czyli farba ścieka sama na dno pojemniczka, ale zostawia na ściankach cieniutką 'powłokę' (nie wiem czy to odpowiednie słowo

) ... aerograf to takie fajne ustrojstwo, że możesz malować praktycznie każdą farbką

... - z używanych przeze mnie najczęściej: FW Daler Rowney, Vallejo Air, Pebeo czy nawet zachwalanych u nas (a szczególnie popularnych w US) Createx'ów o żadnej nie mogę powiedzieć 'idealna' ... z drugiej strony od jakiegoś (dłuższego) czasu stoję trochę 'obok' tematu i być może jest już coś takiego na rynku, co przeszło z kolei obok mnie...
g-nite all... może coś o jakimś konkursie pomyślę

Re: [PL] Aerograf i jego przydatność
Posted: 5 Mar 2011, o 10:04
by przemo
dzięki ziomy
Aerograf dostałem więc to nie ja przepłaciłem
Poza tym ma różowo-fioletową końcówkę mega lans!
Kompresorek już zamówiony
Czyli widzę że na to jaką farbą malować podkłąd nie macie raczej pomysłu

Re: [PL] Aerograf i jego przydatność
Posted: 5 Mar 2011, o 11:17
by mahon
przemo wrote:
Poza tym ma różowo-fioletową końcówkę mega lans!
jak lans to lans...
za to się płaci!

Re: [PL] Aerograf i jego przydatność
Posted: 5 Mar 2011, o 16:43
by KeraM
Hej
Który kompresor jest lepszy membranowy czy walizkowy?

A i czy aerograf z Cytadeli.pl jest dobry?