[PL] warsztat czlowieka.morze

Jeśli chcecie pokazać swoje *ukończone* prace, to trafiliście we właściwe miejsce
Forum rules
Prosimy, abyście w tym dziale starali się zamieszczać prace i dyskusje na temat gotowych modeli. Jeśli macie fotki WIP (tzn. z przebiegu prac), to zamieśćcie je w stosownym dziale i ewentualnie podajcie link do takiego tematu w poście z gotową pracą.
Post Reply
szczurek_
Posts: 812
Joined: 6 Aug 2007, o 08:38
Location: Warszawa

Re: [PL] warsztat czlowieka.morze

Post by szczurek_ »

Podoba mi się kolor pancerza ... czekam na kolejne wipowe fotki :)
Image
Slawol
Perpetuum Mobile
Perpetuum Mobile
Posts: 6075
Joined: 27 Feb 2007, o 20:47
Location: Gorzów Wlkp./Poland

Re: [PL] warsztat czlowieka.morze

Post by Slawol »

czlowiek.morze wrote: :drool: uchyl rąbka tajemnicy :mrgreen:
W swoim czasie ;)
Pozdrawiam/Best regards
Sławomir Borysowski

Image

Let’s put a smile on that face!
sea.man
Chest of Colors
Chest of Colors
Posts: 4867
Joined: 4 Sep 2008, o 17:58
Location: Munich, Germany

Re: [PL] warsztat czlowieka.morze

Post by sea.man »

W zeszłym roku pierwszy raz wziąłem udział w konkursie malarskim - był to Golden Demon w Poznaniu. Jechałem z myślą, aby zobaczyć jak prawdziwe konkursy wyglądają od środka, a pięknie pomalowane figurki ze zdjęć na żywo. Jako zgłoszenie miałem orkowego warboss`a. Nie była to super praca, a raczej na zasadzie jak bycie na olimpiadzie - ważny jest sam udział :-). W drodze powrotnej do Wrocławia postanowiłem dużo wcześniej zabrać się za zgłoszenie na następny rok.

Cel w tym roku był już bardziej ambitny – chciałem aby moje prace przeszły pierwszą selekcję. Dlatego już w marcu zacząłem się przygotowywać (i mimo, iż miałem aż tak duży zapas czasu ostatni tydzień przed konkursem był nieprzespany :lol: ).

Moim pierwszym zgłoszeniem był oddział krasnoludzkich slayers`ów.
ImageClick to see full-sized image
Mój Nikon coolpix (gabarytowo wielkości portfela) nie ma regulowanej przesłony, dlatego część kadru jest nieostra.

Drugim zgłoszeniem był nekromanta, ale jego zdjęcia później.

Obie prace okazały się za słabe aby przejść first cut`a.
miniatures painted:
2011 - 83, 2012 - 38, 2013 - 45, 2014 - 56, 2015 - 95, 2016 - 106, 2017 - 22
sea.man
Chest of Colors
Chest of Colors
Posts: 4867
Joined: 4 Sep 2008, o 17:58
Location: Munich, Germany

Re: [PL] warsztat czlowieka.morze

Post by sea.man »

Ogólnie na stworzenie całej pracy potrzebowałem około 60godzin. Zacząłem od malowania krasnali, które były na podstawkach z firmy Micro Art Studio. Każdy krasnal ma pomalowane spodenki w inne wzorki. Sukcesywnie będę umieszał fotki kolejnych (imion im nie będę wymyślał ;-))

Making of ...

Po rozmieszczeniu krasnali na plastiku rozrysowałem jak idą elementy ornamentowe(?) na MAS`owych podstawkach oraz wyciąłem otwory na podstawki i zrobiłem schodki w rogu. Z green stuff`u zacząłem lepić elementy, które schodziły poniżej poziomu bruku.
ImageClick to see full-sized image

Następnie mogłęm zacząć lepic kuleczki, które tworzyły bruk. Nawet nie chciało mi się liczyć ile ich było.
ImageClick to see full-sized image

Na samym końcu lepienia w gs`ie dodałem elementy, które później były malowane na złoto, oraz roślinkę. Puste miejsca w środku podstawki wypełniłem drobnym piaskiem, oraz dokleiłem szkielet ciała – głowa była na jednej z podstawek. Wszystko pokryłem czarnym podkładem
ImageClick to see full-sized image

Na koniec nie zostało nic innego jak pomalować wszystko.
ImageClick to see full-sized image
miniatures painted:
2011 - 83, 2012 - 38, 2013 - 45, 2014 - 56, 2015 - 95, 2016 - 106, 2017 - 22
Nameless
The Better Choice
The Better Choice
Posts: 17415
Joined: 21 Jun 2005, o 17:41
Location: Silesia, Poland
Contact:

Re: [PL] warsztat czlowieka.morze

Post by Nameless »

najsampierw stwierdze, ze sie rozwijasz :) jest juz roznica jakosciowa widoczna. a teraz, zebys sie dalej rozwijal, pare uwag. a potem przyjdzie tu Slawol i bedziesz mial caly esej do czytania ;)

plasko. za plasko. cieniuj nie tylko wyrazne zaglebienia, jak np. przerwy miedzy palcami. na tych modelach, przy tej ilosci wlosow roznego rodzaju czy ornamentow na ostrzach trzeba bylo washowac i rozjasniac. nie raz, tylko kilka razy. roznymi kolorkami, odcieniami.
kolory - nie zlewa ci sie caly ten oddzial w jedna bezksztaltna mase? cielisty, pomarancz i zloto sa zbyt podobne. zwiekszony kontrast by pewnie troche pomogl nawet przy takich kolorach. troche darkliningu do tego. jakies dodatkowe akcenty kolorystyczne.
podstawka - fajny pomysl ze szkieletem :) ale te plaskie kulki gs... troche jak rozsypane konfetti wygladaja. wydaje mi sie, ze nieregularna powierchnia (nie tak splaszczona jak u ciebie) albo po prostu wydrapanie nieregularnych (niekoniecznie okraglych) ksztaltow kamieni w warstwie masy (polecam do czegos takiego rzeczy tansze niz gs) wygladalyby znacznie lepiej i naturalniej.

walcz dalej, jest dobrze!
Image
Shrek

Re: [PL] warsztat czlowieka.morze

Post by Shrek »

Bardzo fajna dioramka...
Gratuluję wytrwałość...
Więcej takich prac życzę...
mahon
Super Villain
Super Villain
Posts: 23961
Joined: 31 Mar 2005, o 23:36
Location: Poznan, Poland
Contact:

Re: [PL] warsztat czlowieka.morze

Post by mahon »

O ile same modele są nie najgorsze (o nich więcej napiszę więcej), to podstawką wprowadziłeś taki zamęt i chaos, że prawie nic tam nie widać. Są kamienie, jakieś (demoniczne?) pnącza, szkielety - niby wszystko jest OK, ale razem tworzy taki bałagan, że figurki gdzieś w tym giną i wygląda to jak śmietnik...
Nawet prosta podstawka - jak ta pod harlequinami z konkursu - wyeksponowałaby te modele lepiej... a ta zamiast im pomóc... :oops:
Zobacz sobie własnego WIPka, na którym modele stoją na białej gładkiej podstawce - jak dla mnie daje ona figurkom więcej niż ten demoniczny bruk...

A same modele... na pewno lepsze od wcześniejszych twoich prac. Przede wszystkim jeśli porówna się staranność!
Ale cierpisz z tego samego powodu, który hamuje wiele osób i nie pozwala im się rozwinąć: malujesz płasko, niedostatecznie rozjaśniasz i cieniujesz. Figurki wyglądają na pokolorowane,

Pamiętaj, że oceniając prace konkursowe, ocenialiśmy ogólne całkowite wrażenie jakie robi dana praca. A w przypadku tego oddziału wyglądało to chaotycznie, bałaganiarsko i (przepraszam jeśli to źle zabrzmi) ale .... nijako. Zwróć uwagę nawet na prace w kategorii "armia" - te modele były czytelne z daleka. Nawet prosto malowane korniszony (przepraszam, truskaweczki) miały czytelne detale. Krasnale, lizaki, czy Bretonia - miały konkretniejsze cieniowanie, które podkreśla rzeźbę już z pewnej odległości. Wyróżniony chaos miał to aż przesadnie zrobione - ale przy odległości armijnej to się sprawdza, widać o co chodzi. A u ciebie widać było dość płaską (zwashowaną?) skórę i włosy. Może chcesz malować subtelnie, ale radzę ci to co wielu innym osobom, które chcą się rozwinąć: najpierw zacznij malować przesadnie, a potem przechodź do subtelności kiedy nauczysz się już ostrych kontrastów. niech brak kontrastu będzie wynikiem świadomej decyzji, a nie braku umiejętności. I pamiętaj - malowanie w ograniczonych paletach, monochromatyczne, czy niskokontrastowe - to raczej trudne sprawy jeśli chcesz żeby wyniki były interesujące. A na razie pokaż nam BARDZO KONTRASTOWEGO I CZYTELNEGO slayera.
Potem wrócimy do malowania "realistycznego".

Mam nadzieję, że komentarz był dość konkretny i rzeczowy, bo widać że masz potencjał i umiejętności, ale sam sobie niepotrzebnie narzucasz ograniczenie.
-- Mahoń

Image

Back in the garage with my bullshit detector
Slawol
Perpetuum Mobile
Perpetuum Mobile
Posts: 6075
Joined: 27 Feb 2007, o 20:47
Location: Gorzów Wlkp./Poland

Re: [PL] warsztat czlowieka.morze

Post by Slawol »

No po takich wypowiedziach to sobie nie poesejuję już ;) Ale dobrze, czy tylko ja mam klawiaturę męczyć? :twisted:

Heh, a poważniej - nie da się ukryć, że modele trochę giną na tej podstawce, faktycznie. Wiesz, być może gdyby była troszkę inna kolorystyka tego wszystkiego (tak, żeby się modele odcinały i wyróżniały), to byłoby inaczej. A tak skóra i złoto z rudymi włosami trochę się pozlewały... Mahoń i Phil powiedzieli chyba wszystko. Od siebie mogę jedynie dodać, że miałeś parę, żeby to wszystko lepić. Owszem, wkład własnych rąk jest naprawdę duży i za to uznanie. Wszystko można zrobić dobrze, byle nie za dobrze... I chyba troszkę przedobrzyłeś. Poza tym myślę, że gotowe podłoże oszczędziłoby Ci pracy, ale rozumiem - ręczna robota to dodatkowa satysfakcja :) Nameless dobrze radzi - może następnym razem połóż całość na podłoże, masę albo jakiś inny materiał, a potem sobie rysuj kształty płytek, kamieni, dłub sobie rowki i takie tam. Uzyskasz wtedy efekt bardziej zbliżony prawdziwemu brukowi czy czymś w tym stylu, będzie to wrażenie, że między kamieniami jest coś jeszcze, a u Ciebie zieją szpary ;) Co nie znaczy, że to, co zrobiłeś jest nieładne - bo wcale tak nie jest! :)

Mi tam się całość podobała na żywo, bo i ładnie to wszystko wyszło, napracowałeś się naprawdę i trzeba Ci to oddać - a postęp u Ciebie widać bardzo duży - ale z punktu widzenia konkursowego przyznaję rację Philowi i Mahoniowi.
Pozdrawiam/Best regards
Sławomir Borysowski

Image

Let’s put a smile on that face!
Gildor
Posts: 1681
Joined: 28 Aug 2007, o 14:42
Location: Poland, Zielona Góra

Re: [PL] warsztat czlowieka.morze

Post by Gildor »

Ja i tak jestem pod wrażeniem postępów jakie zrobiłeś :o
gratki!
Image
sea.man
Chest of Colors
Chest of Colors
Posts: 4867
Joined: 4 Sep 2008, o 17:58
Location: Munich, Germany

Re: [PL] warsztat czlowieka.morze

Post by sea.man »

Krasnale starałem się pomalować w stonowanych kolorach, dlatego ich włosy oraz brody nie były jak zwykle oczojebne. Aby dorównać takim stonowanym kolorom starałem się zbytnio nie wyróżniać podstawki. Najważniejsze jak dla mnie jest, że obecna praca jest najlepszą jaką mogłem zrobić - dałem z siebie wszystko :-) Jeżeli piszecie, że jest lepiej niż rok temu, to cieszę się że jeszcze za tym idzie jakiś postęp 8)
Za rok kolejny konkurs, postaram czymś zabłysnąć

Dzięki za tak wyczerpujące komentarze.
miniatures painted:
2011 - 83, 2012 - 38, 2013 - 45, 2014 - 56, 2015 - 95, 2016 - 106, 2017 - 22
Post Reply