[PL] Brushlicker

Miejsce na prezentację i omawianie modeli, nad którymi ciągle pracujecie.
Forum rules
Prosimy, abyście w tym dziale starali się zamieszczać prace i dyskusje na temat nie ukończonych modeli. Jeśli macie fotki gotowych prac, to zamieśćcie je w stosownym dziale i ewentualnie podajcie link do takiego tematu w poście z WIPami.
Brushlicker
Posts: 31
Joined: 23 Oct 2012, o 20:42
Location: Gdynia
Contact:

[PL] Brushlicker

Post by Brushlicker »

Dzień Dobry!

To mój pierwszy post na tym forum, więc chyba stosowne byłoby się przedstawić :!:
Jestem Jaś i pochodzę z Gdyni. Mam 18 latek , z malowaniem mam do czynienia (mniej lub bardziej aktywnie) od czasu wydania pamiętnych LOtR'owych pisemek - czyli dość długo.

Dotychczas malowałem figurasy tylko na stół - i podejrzewam że solidny TT (w pojęciu gracza) - chciałbym jednak zmienić lekko profil swojego uczestniczenia w tym pięknym hobby i skupić się bardziej na warstwie artystycznej, gdyż sprawia mi to znacznie więcej frajdy.

Dodatkowo wątpie by moja sytuacja materialno-życiowa (wchodzenie w dorosłość) umożliwiała mi utrzymywanie dużych armii , kupowanie do nich nowych bajerów itp.

Zalogowałem się na to forum, bo najprościej mówiąc zbiera w sobie najlepszych malarzy w kraju, a mi zależy przede wszystkim na szlifowaniu warsztatu i dołączeniu do tak szlachetnego grona! Mam nadzieję że będziemy mieli kiedyś przyjemność spotkac się na jakimś konkursie (kiedyś :mrgreen: )

Tutaj kilka (lepszych lub gorszych) fotek moich mazajców , po więcej zapraszam na bloga!


Image
Image
Image


Serdecznie proszę o komentarze i Porady!

PS: większość prac z fotografii jest skończona (choć nie wszystkie) , ale w tym temacie będe sukcesywnie zamieszczał WiPy, proszę o wyrozumiałość w tej kwestii!
Slawol
Perpetuum Mobile
Perpetuum Mobile
Posts: 6075
Joined: 27 Feb 2007, o 20:47
Location: Gorzów Wlkp./Poland

Re: [PL] Brushlicker

Post by Slawol »

Witamy nowego forumowicza! :)

Do "szlachetnego grona" już dołączyłeś wraz z momentem rejestracji, a jak długo tutaj z nami posiedzisz - zależy także od Ciebie :)

Skoro chcesz wyskoczyć poza standardy, to przede wszystkim zastanów się nad stylem, do którego dążysz. To Ci zaoszczędzi czasu i nerwów, a na pewno ukierunkuje na właściwy rozwój. Oczywiście że może Ci się odmienić, jak wielu ludziom, ale dobrze mieć jakiś cel na początku i świadomie do niego dążyć.

Masz jakichś malarskich idoli? Wzorce, ulubione malowanie?

Ja na przykład już widzę, że używasz metalików, więc NMM możemy pominąć. Widzę też, że lubisz ślady eksploatacji, więc kolejny punkt to realizm. A to już bardzo ułatwia i doradzanie nam i zawężenie zainteresowań u Ciebie ;)

Coś już umiesz i na pewno nie są to podstawy podstaw. Widzę, że nie zalewasz modeli, farba jest nałożona dość równo i widać detale jak np. zmarszczki, kąciki i inne. To ważne, żeby od samego początku o to zadbać, bo im więcej będziesz malować - tym bardziej Ci się to utrwali, aż stanie się nawykiem.

Brakuje jeszcze trochę dokładności malowania, bo niektóre detale są troszkę pozalewane brudem w kącikach (buty u priesta, kąciki w Dreadnoughcie, miejsca wokół nitów są zachlapane itp.), poza tym widzę na tym łuczniku zapaprane łączenie żółtego rękawa ze skórą brązową. To detale na chwilę obecną, ale potem wyjdą na pewno.

Dalej: to malowanie jeszcze jest dość blade, brakuje mocniejszych cieni w kącikach (chociażby zalania lekko washami), no a potem już wyciągania wypukłości. proponowałbym także popracować na krawędziowaniem miejscami, bo niektóre sąsiadujące ze sobą jasne elementy źle wyglądają, np. dłoń na jasnym łuku. Można by tam wokół niej wpuścić nieco washa. Ale jeśli masz zamiar to zrobić, to nie ma sprawy :) Piszę, co widzę na ten moment.

Nie jest Ci obca technika "suchego pędzla", co widać na skałce pod Rune Priestem. Wydobywanie cieni poprzez zaciemnianie zagłębień też znasz, wstępne rozjaśnianie kolorów mieszankami także. Przydałoby się teraz trochę mocniej i tu i tu, czyli mocniej w kącikach, mocniej na wypukłościach.

Na Dreadnoughcie widzę nawet próbę OSL i świecących soczewek w hełmie, ale nie jest ona do końca udana, ponieważ same odblaski zrobiłeś równomiernie i wygląda to jak rozmazane coś... Żeby uzyskać efekt świecenia, to im dalej - tym większa przezroczystość, zanikanie koloru czerwonego i przebijanie koloru pancerza spod spodu. Zobaczysz to na pewno na poniższej figurce z zielonymi soczewkami w przykładzie.

Sam pancerz jest dość jednolity i nie ma tutaj cieniowania powierzchni, ale jak mówiłem wyżej - powoli i etapami, poza tym nie wiem, czy w ogóle chciałbyć coś jeszcze z nim zrobić. Detale w postaci czarnego trójkąta i czaszki na pewno cieszą oko i wzbogacają model. To freehandy, czy kalkomanie?

Jeszcze jedna ważna rzecz, którą wałkujemy do znudzenia: pamiętaj, że prosty model wymusi na Tobie więcej zabawy farbami, żeby był atrakcyjny i bogatszy. Za to model z większą liczbą detali na pewno jest trudniejszy, bo bardziej praco- i czasochłonny, ale też łatwiejszy, bo wystarczy pomalować każdy element w miarę starannie i samo bogactwo detali odwali całą robotę :) U Ciebie widać to właśnie na łuczniku (prosty model, mało detali ogólnie) i Wilku (wisiory, futro, zarost, kły i inne). Już w tej chwili wygląda lepiej, niż łucznik, a jest pomalowany na tym samym poziomie :) Żeby łucznik wyglądał lepiej, niż Wilk, to trzeba mu więcej bajerów zrobionych farbą, bo sam w sobie ich nie ma jako model :)

No i żeby Ci dokładnie to zobrazować, to wrzucę przykład prostego modelu pomalowanego na różnym poziomie. Oczywiście dobrałem Space Marine, bo tu będzie najbliżej obecnej tematyki.

Można zwykłego SM pomalować tak:

ImageClick to see full-sized image
Źródło: http://redgobbo.blogspot.com/2010/08/sp ... nters.html

Ale można i tak - to jeden z moich ulubionych przykładów:

ImageClick to see full-sized image
Źródło: http://www.coolminiornot.com/215148?browseid=3167869

Mam też jakiś starszy model z Golden Demona, co prawda nie łucznik, ale co nieco sobie przyswoisz od samego patrzenia :)

ImageClick to see full-sized image
Źródło: http://demonwinner.free.fr/usa/2003Balt ... ategorie=5

No i tyle na wstęp. Mam nadzieję, że nie zamęczyłem Cię gadaniną, ale na początek chyba wystarczy. Na powyższych zdjęciach widzisz na pewno to, czego u Ciebie nie ma, więc proponuję Ci nawet patrzec i porównywać.

No i trzymamy kciuki za rozwój!
Pozdrawiam/Best regards
Sławomir Borysowski

Image

Let’s put a smile on that face!
Nameless
The Better Choice
The Better Choice
Posts: 17415
Joined: 21 Jun 2005, o 17:41
Location: Silesia, Poland
Contact:

Re: [PL] Brushlicker

Post by Nameless »

Slawol wpadl i pozamiatal :D
to ja sie tylko z jednym doloze do jego wypowiedzi:
Slawol wrote:No i żeby Ci dokładnie to zobrazować, to wrzucę przykład prostego modelu pomalowanego na różnym poziomie. Oczywiście dobrałem Space Marine, bo tu będzie najbliżej obecnej tematyki.

Można zwykłego SM pomalować tak:
(...)
Ale można i tak - to jeden z moich ulubionych przykładów:
Slawol tu zastawil tu perfidna pulapke ;) pokazal ci 2 przyklady - jak sam napisal - na roznych poziomach. pewnie jest dosc oczywiste ktory lepiej wyglada i jak chcialbys malowac.
a ja ci powiem - najpierw naucz sie malowac jak na tym pierwszym zdjeciu. plaskie ale gladkie kolory. czysto. darklining (ciemne linie miedzy elementami, jak np,. plyty pancerza). rozjasnianie krawedzi bokiem pedzla (tylko delikatniej niz tu!).
a potem dokladaj techniki bardziej skomplikowane. zeby grac w NBA, najpierw trzeba sie nauczyc kozlowania, a nie dunkowania.
Nameless Painter Blog
==================================================
Image
Brushlicker
Posts: 31
Joined: 23 Oct 2012, o 20:42
Location: Gdynia
Contact:

Re: [PL] Brushlicker

Post by Brushlicker »

Jej, straciłem wiarę na komentarze a tu taka miła niespodzianka :shock:

Hmmm... Wydaje mi się, że mój styl malowania jest dość mocno wymuszony przez system. Na poważnie zaczynałem z wh40k , tak więc uczyłem się i inspirowałem modelami Z wh40k - czyli tru metalliki i battle damange, ale marzę o nauczeniu się NMM i technik stosowanych w malarstwie ogólnie.

Uwielbiam malowanie c'tana - jego "lukas the trickster" jest dla mnie absolutnym ideałem pomalowanego SW : http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 91&start=0

Właśnie nie wiem czy poprawnie , ale w znacznym stopniu łącze użyte techniki z systemem :lol: Po prostu zaobserwowałem, że środowiska zafiksowały się na konkretne techniki i style.

Prawde mówiąc, to łucznik malowany był "na szybko" - stąd zapaskudzona granica między rękawem a sukmaną , czy rajtami a butami (tam to w ogóle masakra) - w przypadku priesta nie mam nic na swoje wytłumaczenie.

Na dredzie brak jest rozjaśnień powierzchniowych - generalnie masz pan rację , oprócz darkliningu , bazy i liningu nic tam nie ma. Teraz mam aerograf, ale nie chce go używac w takich celach - bardzo chciałbym sie nauczyć glazowania , ale kompletnie mi to nie idzie :doh:

Na razie mam na celu skompletowanie grywalnego 1500pkt do SW i Imperium (wszystko w TT) , a w tak zwanym międzyczasie popróbuję co bardziej ambitnych projektów (mini diorama z synami horusa)



PS: Dzięki za komentarze i proszę o więcej :!: :mrgreen:

PS 2 : pytałeś się o symbole - bardziej skomplikowane to kalkomanie, ale proste, geometryczne kształty ( trójkąt na kolanie ) to ręcznie malowałem.
Maru
Camera Expert
Camera Expert
Posts: 3631
Joined: 4 Jun 2005, o 01:22

Re: [PL] Brushlicker

Post by Maru »

e to tak do Łukasza to jeszcze ci kawałek ;)
co do glazowania - dobry pędzelek - i rozcieńczaj wodę do momentu aż będzie "za rzadka" i dodaj jeszcze trochę wody - masz glaza :D
tylko nim nie zalej modelu - bierzesz papier i pierwsza kreska na nim a potem na model (akurat nadmiar płynu spłynie )

o ale masz "Hipsterski" aparat
nie widziałem tego modelu od um .. 2003 / 4
bardzo fajny portretowiec ... do aktów tez jest niezły (ale B/W )
acha do ludków przysłona na 4 nie na 2.8
i nie więcej niż iso 200
"GOOD RACK CAN MAKE A DONKEY ATTACK LION"
http://maru.worldblogcafe.com/
Image
Brushlicker
Posts: 31
Joined: 23 Oct 2012, o 20:42
Location: Gdynia
Contact:

Re: [PL] Brushlicker

Post by Brushlicker »

jak regulować przysłonę ?

Jakieś rady jak wycisnąć ze staruszka jakieś konkretne fotki ? :lol:
Maru
Camera Expert
Camera Expert
Posts: 3631
Joined: 4 Jun 2005, o 01:22

Re: [PL] Brushlicker

Post by Maru »

górne pokrętło na "A" = Aperture Priority Auto Exposure
i pokrentłem .. jeśli ten model niema to ma +/- gdzieś = to tym (albo "krzyżak")
acha przysłona będze jako 2.8 F, 3.3f itd natomiast jeśli wyświetli ci sie coś jak -0,3 AV - to jest korekta naświetlania - też fajne ale nie to

i to jest "główny tryb" pracy z tym aparatem jeśli chcesz sie czegos naumieć
przysłona decyduje o głębi obrazu

a trym M to manual czyli bawimy sie manulanie przysłona i migawka
"GOOD RACK CAN MAKE A DONKEY ATTACK LION"
http://maru.worldblogcafe.com/
Image
Brushlicker
Posts: 31
Joined: 23 Oct 2012, o 20:42
Location: Gdynia
Contact:

Re: [PL] Brushlicker

Post by Brushlicker »

Dzięki, będe sie uczył!

Na razie smaruje niewiele, bo w klasie maturalnej ciężko , ale sie pokombinuje coś jak znajdę chwilę :D
Maru
Camera Expert
Camera Expert
Posts: 3631
Joined: 4 Jun 2005, o 01:22

Re: [PL] Brushlicker

Post by Maru »

e tam co ma klasa maturalna wspólnego z nierobieniem zdjęć ??
ten cykacz to bardzo fajny portretowy aparat
ustawiasz w nim profil W/B (czarno białe) i robisz zdjęcia koleżankom / kolegom
nauczy cie to 2 rzeczy jak działa przysłona i że obraz to nie tylko kolor ale i przedewszystkim kontrast między światłem i cieniami
no i że na przysłonie 2,8 uzyskasz rozmyte tło do portretu a na 16 f bardzo ostry 2 i 3 plan (ale kosztem czasu naświetlania )

acha portrety z minimum 1.5 metra - taka jest zasada (po prostu wychodzą lepiej i niema zniekształcenia proporcji )

te doświadczenia pomogą ci przy cykaniu fotek modeli ale i przy ich malowaniu (kontrast między światłem i cieniem )
"GOOD RACK CAN MAKE A DONKEY ATTACK LION"
http://maru.worldblogcafe.com/
Image
Brushlicker
Posts: 31
Joined: 23 Oct 2012, o 20:42
Location: Gdynia
Contact:

Re: [PL] Brushlicker

Post by Brushlicker »

Warto inwestować zatem w ministatyw ? Bo z tego co wiem, im dłuższy czas naświetlenia tym większa szansa na poruszone foto, a u mojego dziadka jest słaba redukcja trzęsień :)

Myślisz że dostanę takowy (pasujący) bez problemu?

Pytam , bo słyszałem że to przydatne gówno jest :mrgreen:
Post Reply