[PL] Warsztat ARBAL'a

Jeśli chcecie pokazać swoje *ukończone* prace, to trafiliście we właściwe miejsce
Forum rules
Prosimy, abyście w tym dziale starali się zamieszczać prace i dyskusje na temat gotowych modeli. Jeśli macie fotki WIP (tzn. z przebiegu prac), to zamieśćcie je w stosownym dziale i ewentualnie podajcie link do takiego tematu w poście z gotową pracą.
Post Reply
ARBAL
Posts: 263
Joined: 16 Nov 2008, o 11:11
Location: POLAND - Torun
Contact:

[PL] Warsztat ARBAL'a

Post by ARBAL »

Witam,
To chyba mój pierwszy post na tym forum. Podglądam tu Wasze prace, warsztat i podziwiam często bardzo wysoki profesjonalizm. POstanowiłem podzielić się kilkoma moimi pracami z przeszłości (zamieszczane głównie na forum wfb-pol.org). Oraz aktualną pracę.
Wszelkie komentarze mile widziane bowiem troszkę czuję, że się "wypalam" i potrzebuje jakiegoś kopa do pracy...

Bertrand the Brigand
Sentymentalnie i w ramach ciekawostki :)
Malowane w 1998 roku, potem miałem kilka lat przerwy w hobby = studia
Stały w szafce od tamtego czasu nieruszane.
[rimg]http://img713.imageshack.us/img713/8996 ... rigand.jpg[/rimg]

Ostatnie 4 lata:
[rimg]http://img687.imageshack.us/img687/8355/giantsquig1.jpg[/rimg]

[rimg]http://img585.imageshack.us/img585/2936/sorcer1.jpg[/rimg]

[rimg]http://img7.imageshack.us/img7/7962/gorbad1.jpg[/rimg]

[rimg]http://img515.imageshack.us/img515/1903/ngshaman1.jpg[/rimg]

[rimg]http://img703.imageshack.us/img703/8761/orcshaman1.jpg[/rimg]

[rimg]http://img831.imageshack.us/img831/3909/depegas1.jpg[/rimg]

[rimg]http://img72.imageshack.us/img72/5049/deshades11.jpg[/rimg]

[rimg]http://img840.imageshack.us/img840/6918/smtactical1.jpg[/rimg]

[rimg]http://img513.imageshack.us/img513/1664/smsergant1.jpg[/rimg]

[rimg]http://img714.imageshack.us/img714/1357/ngboss1.jpg[/rimg]

[rimg]http://img72.imageshack.us/img72/6812/sorcer2.jpg[/rimg]

[rimg]http://img560.imageshack.us/img560/2940/fanatic3.jpg[/rimg]

[rimg]http://img715.imageshack.us/img715/7659/fanatic1.jpg[/rimg]

[rimg]http://img687.imageshack.us/img687/1884/fanatic2.jpg[/rimg]

Kawałek terenu na stół:
Dreadstone Blight
[rimg]http://img191.imageshack.us/img191/2200/dsc06760w.jpg[/rimg]
[rimg]http://img192.imageshack.us/img192/9007/dsc06765rz.jpg[/rimg]

Moja przedostatnia praca:
DREADLORD
[rimg]http://img36.imageshack.us/img36/4769/dreadlord11.jpg[/rimg]

I ostatnie wypociny, które mnie wymęczyły:
MANGLER SQUIGS
Ten model to prawdziwa męczarnia. Nabyłem go zaraz po premierze w grudniu a skończyłem wczoraj. Finecast. Odlew prawdziwa tragedia, niedolania, bąbelki powietrza, braki, niepasujące do siebie części i do tego wszystko strasznie kruche i delkatne. Łańcuchy przy goblinach połamały sie w kilku miejscach, musiałem sklejać, dorabiać... tragedia...
Mam również wrażenie że farba się gorzej trzyma na tym Finecascie, delikatne puknięcie i odpryskuje pomimo odtłuszczenia modelu, podkładu i pokrycia go lakierem. Nie miałem juz do niego serca w ostatnich dniach... Troszkę się błyszczy w niektórych miejscach, wina lakieru i wielosetletnia przy zdjęciu.
Oczy, czego nie widać są pomalowane farba fluorescencyjną więc znacząco live wyróżniają się na tle całego modelu co daje przyjemny efekt. Mały OSL koło oczu ale nie zwracajcie na niego uwagi bo praktycznie go nie widać, robiony dla wprawki.
Rozjaśnienia czerwonej skóry są bardzooo delikatne pomarańczowym i żółtym, takie było założenie, że mają być brudne mało kontrastowe.
Obydwa squigi łaczą sie za pomoca magnesu dzieki czemu jak widać mozna z nich zrobic 2 osobne modele.

[rimg]http://img269.imageshack.us/img269/3930 ... uigs11.jpg[/rimg]

[rimg]http://img842.imageshack.us/img842/803/ ... uigs12.jpg[/rimg]

[rimg]http://img819.imageshack.us/img819/874/ ... uigs13.jpg[/rimg]

[rimg]http://img803.imageshack.us/img803/5845 ... uigs21.jpg[/rimg]

[rimg]http://img196.imageshack.us/img196/1544 ... uigs22.jpg[/rimg]

[rimg]http://img69.imageshack.us/img69/643/ma ... uigs23.jpg[/rimg]

[rimg]http://img96.imageshack.us/img96/3237/m ... uigsc1.jpg[/rimg]

[rimg]http://img689.imageshack.us/img689/1701 ... uigsc3.jpg[/rimg]
Last edited by ARBAL on 31 Jul 2012, o 22:32, edited 1 time in total.
Image
Slawol
Perpetuum Mobile
Perpetuum Mobile
Posts: 6075
Joined: 27 Feb 2007, o 20:47
Location: Gorzów Wlkp./Poland

Re: [PL] Warsztat ARBAL'a różności... (dużo zdjęć)

Post by Slawol »

Witaj (ponownie) na CofC ARBAL!

Właśnie Cię kojarzę z BP :)
ARBAL wrote:Witam,
To chyba mój pierwszy post na tym forum.
Raczej miałeś długą przerwę - spójrz na swój licznik postów ;)

Wjazd masz niesamowity i jest co pooglądać, ale żeby wszystko pokrótce opisać, to potrzebuję trochę więcej czasu... A tzw. "kopa motywacyjnego" Ci u nas dostatek :mrgreen:

Baw się dobrze tutaj!
Pozdrawiam/Best regards
Sławomir Borysowski

Image

Let’s put a smile on that face!
Rentall
Posts: 913
Joined: 9 Apr 2007, o 23:01
Location: Poland

Re: [PL] Warsztat ARBAL'a różności... (dużo zdjęć)

Post by Rentall »

moj faworyt to w pierwszej kolejnosci ork na dziku, bardzo fajny, przejrzysty, czysty i kolorowy. Zaraz na drugim miejscu są ostatnie squigi. Fajne kolorowe malowanie, taki styl ala "ewi metal tim" fajnie fajnie.

No i witamy na forum ! Wrzucaj zdjecia i przyjmuj krytyke na klate :P Powodzenia
ARBAL
Posts: 263
Joined: 16 Nov 2008, o 11:11
Location: POLAND - Torun
Contact:

Re: [PL] Warsztat ARBAL'a różności... (dużo zdjęć)

Post by ARBAL »

Rzeczywiście 4 post :) (ten jest 5...)
Spokojnie, cierpliwie poczekam na komentarze...
Krytyki właśnie oczekuję by nabrać nowej motywacji do pracy :)

edit:
z orkiem udało się 2 razy być na stronie GW:
http://www.games-workshop.com/gws/wnt/b ... 100066-gws

Dorzucę jeszcze cos z 40k
[rimg]http://img856.imageshack.us/img856/7601/rhino1s.jpg[/rimg]
[rimg]http://img88.imageshack.us/img88/8751/rhino2.jpg[/rimg]
[rimg]http://img849.imageshack.us/img849/111/dread2.jpg[/rimg]
[rimg]http://img21.imageshack.us/img21/9496/dread1.jpg[/rimg]
Image
Rentall
Posts: 913
Joined: 9 Apr 2007, o 23:01
Location: Poland

Re: [PL] Warsztat ARBAL'a różności... (dużo zdjęć)

Post by Rentall »

gratulacje ! To powiedz czy trzeba do nich wysylac zdjęcia, żeby się znaleść na ich stronie ? Zastanawia mnie to jak to działa ?
ARBAL
Posts: 263
Joined: 16 Nov 2008, o 11:11
Location: POLAND - Torun
Contact:

Re: [PL] Warsztat ARBAL'a różności... (dużo zdjęć)

Post by ARBAL »

Kiedyś wysłałem zdjęcia na wskazany email. Odezwali się i poprosili o więcej fotek.
To było z okazji premiery pierwszego army book'a do 8ed WFB.
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... id=1768722
Teraz mozna wrzucać zdjęcia do ich grupy na www.flickr.com, jak coś się im spodoba dto wrzucają na www.
Dred był też tutaj:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... =15100013a
ale nei wiem czy w tej chwili jest to powód do dumy..
Image
Slawol
Perpetuum Mobile
Perpetuum Mobile
Posts: 6075
Joined: 27 Feb 2007, o 20:47
Location: Gorzów Wlkp./Poland

Re: [PL] Warsztat ARBAL'a różności... (dużo zdjęć)

Post by Slawol »

Dobra, czas na parę słów...

Ogólnie mówiąc, to malowanie jest równe i poprawne, staranne i wyraźne, a to nawet przy niewielu bajerach sprawia, że figurki są atrakcyjne i przyjemne w odbiorze. I widzę też, że najnowsze modele są pomalowane mniej więcej podobnie, jak niektóre sprzed 4-ech lat, ale to oczywiście sprawka przerwy w hobby :) Z jednej strony to na pewno plus, bo nie zapomniałeś nic a nic i malujesz wciąż dobrze, z drugiej strony - no brak rozwoju, co jest zrozumiałe z powodów, które Ci zwolniły hobby :)

Modelarsko też ogarniasz temat, bo nie wpadły mi w oko moldy, czy też inne braki w przygotowaniu modeli do malowania.

Zieloni: na pewno jest to malowanie, które mi się kojarzy ze starym, dobrym 'EM z V i VI edycji. Modele Night Goblinów to Gamezone, rajt? Jak tam z jakością odlewów? ;) Podoba mi się prosty i sprawdzony schemat: czarne kaptury i zielona, żywa skóra. Moim zdaniem to najlepsze połączenie dla tego typu modeli i zawsze będzie dobrze wyglądać.

Mówię o starych pracach, ale też pod kątem tych, które dopiero mają być zmalowane :) Skórze można by dodać nieco urozmaicenia w postaci przebarwień bądź też miejscowych zmian kolorów zupełnie (zwłaszcza na szamanie orków, który ma wielką mordę i tam można sobie poszaleć). Widać przecież, że potrafisz malować poprawnie i dobrze, więc czas na kolejny krok. Można dodać tam trochę koloru skóry, może żółtego, a w ciemniejszych miejscach - brązów i czerni, ale to już zależy od ogólnego klimatu i efektu, który chcesz osiągnąć.

Kości są dość blade, mogłyby mieć więcej cienia i takie brudnego, starego wyglądu, z brązu czy innego ziemistego odcienia. Ale może chciałeś, żeby to było takie blade, wyczyszczone :) Dla samego efektu trójwymiarowości warto jednak lekko chociaż zaznaczyć zagłębienia, co w niektórych przypadkach w sumie zrobiłeś.

Masz tutaj sporo klasyków (zwłaszcza Nazgob - mój ulubiony model do Zielonych ever!), poza tym Morathi piesza, no i ta trójka z góry: Bertrand, Hugo i ten z beczką, Gui Le Gros czy jakoś tak :)

Space Marines: te modele za to prezentują obecną jakość z katalogów. Serio, wypadają także w mojej opinii jako jedne z najlepszych z całego zestawienia. Czyste, ostre, wyraźne malowanie. Brudzing też Ci nieobcy i dobrze wykonany, z freehandami też sobie radzisz, np. napis "Corpus II". A reszta oznaczeń to też ręczna robota, czy kalkomania albo szablon?

Najniżej chyba mogę ocenić malowanie skóry elfów. Jest tutaj trochę zbyt blada i miejscami niezbyt płynnie przyciemniona. W styl i jakość wykonania się wpasowuje oczywiście, ale jeśli mówimy o rozwoju, to trzeba będzie trochę przysiąść ;)

To samo tyczy się krwi, która dla mnie jest zbyt matowa i niezbyt wiarygodna, wygląda to jak normalna farba. Najprostszym sposobem na krew to zwykłe packanie Red Inkiem GW albo Clear Redem od Tamiyi. Od razu masz błyszczący kolor krwi i do tego półprzezroczysty :) Za to na zwykłą farbę można wrzucić wash z ciemniejszej czerwieni (albo przyciemnionej czernią) i nałożyć na to miejsce bezbarwny lakier błyszczący. Lepsza krew to już trochę więcej zabawy.

Metalki trochę szorstkie i jednokolorowe. Jakiś wash przy trzonkach, czy w miejscach nieczęsto używanych do cięcia na pewno by je uatrakcyjnił. O rdzy i krwi później pogadamy, jak będziesz chciał to robić.

Podstawki w większości są dość proste, ale pamiętajmy, że robiłeś to wiele lat temu, a dzisiaj ludzie są przyzwyczajeni do bogatszych i wyznaczyli inne standardy, nawet przy malowaniu armii :) Wytknę Ci jeszcze tylko niestaranne pomalowane brzegi. Skoro umiesz gładko nałożyć farbę na model, to przy podstawce też się postaraj, bo to później brzydko wygląda i przypomina taką glinkę.

Pozostałe modele prezentują standardowe, przyzwoite malowanie (z lepszymi wyjątkami, jak detale i kły u Gorbada, w ogóle cały model to lepsza jakość u Ciebie i zgadzam się tutaj z Rentallem), ale ogólnie to wszędzie przydałoby się urozmaicić większość elementów przy użyciu bardziej zaawansowanych technik. Można by też dodać na niektórych elementach jakieś faktury, zniszczenia... Ważne to jest zwłaszcza przy modelach prostych, które nie mają zbyt wielu detali i przy prostym malowaniu będą wyglądać ładnie, ale nie widowiskowo. A podciągnąć można je będzie kilkoma prostymi sztuczkami :)

Podsumowując: na pewno umiesz malować i na pewno wiesz, o co chodzi. Przy następnych pracach zwyczajnie możesz mówić, w jakim kierunku idziesz i co byś chciał osiągnąć i wtedy na bieżąco dojdziesz do wszystkiego :) O ile oczywiście będziesz chciał podnieść poziom malowania :)

Ważne, że podstawy są solidne (a miejscami nawet znacznie więcej!) i wiele rzeczy można pominąć, bo już to wiesz i umiesz. Ostatnie modele na pewno trochę lepsze, niż te stare!

O Manglerach też już się nasłuchałem... Szkoda, bo modele są świetne i z jajem!

Fotki są niezłe, ale mocne światło miejscami strasznie się odbija od modeli, przez co wypacza kolory i utrudnia dokładną ocenę.

Czy publikacje na stronie GW to powód do dumy? Pewnie! Przecież to dodatkowa reklama, wyróżnienie, a także prezentacja dorobku Polaków :) Nie masz się czego wstydzić, zwłaszcza fotka armii Zielonych wygląda świetnie :clap:

No, to chyba tyle tak pokrótce, mam nadzieję, że nie zanudziłem ;) Czekamy na kolejne modele.
Pozdrawiam/Best regards
Sławomir Borysowski

Image

Let’s put a smile on that face!
ARBAL
Posts: 263
Joined: 16 Nov 2008, o 11:11
Location: POLAND - Torun
Contact:

Re: [PL] Warsztat ARBAL'a różności... (dużo zdjęć)

Post by ARBAL »

Slawol dzięki za wyczerpujący komentarz, naprawde tego było mi potrzeba, bo an innych forach sa tylko komentarze w stylu ok , fajne, podoba mi sie...

- Całkowicie sie z Toba zgadzam, że nie ide do przodu i to mnie bardoz martwi. Zarazem to jest przyczyna mojego pojawienia sie tutaj.Od pewnego czasu staram sie wykorzystywac jakieś nowe techniki np. pigmenty ale powolutku, podglądając innych...

- Moodele fanatyków to tak zgadza sie Gamezone, odlewy sa bardzo ok, ale modele sa straszliwie delikatne, przykład łańcuchów u tych fanatyków, wszystkie mi sie połamały, tragedia, są zbyt delikatne

- kości, owszem robiłem je za czyste, to mój ogólny problem, który juz często słyszałem, że maluje za czysto, aktualnei staram się to robić bardziej "brudno" :) spójrz na zęby ostatnich squigów albo SMów

- Space Marines, tak siedziałem sporo nad nimi, bawiłem sie w znicszczenia pancerza, zabrudzenia, magnesy. To były moje pierwsze modele malowane do 40k i bawiłem sie przy nich świetnie! naramienniki to kalkomanie. Przy tych modelach opanowałem kilka nowych technik (np.poprawne naklejenie kalkomanii). Dla ciekawostki Rhino był cały malowany pędzlem, na ta chwile nie posiadam aerografu.

- skóra elfów, zgadzam się i powiem szczerze nie przykładałem sie przy niej, to były głównie modele do grania w okresie gdzie mocno byłem w granie wciągnięty. Ale zerknij na ostatniego Dread Lorda i skórę np sierżanta marines tam sie troszke przyłożyłem :)

- metaliki, ciągle cos przy nich kombinuje, ostatnie na DreadLordzie mnie juz zadowalają

- Podstawki to mój największy problem, staram się robić je bogatsze głównie na modelach herosów i potworów. Wszystkie te modele ostatecznie wykorzystuje do grania. Mam wrażenie, że podstawi wymagaja większych umiejętności stikte modelarskich.

Wszystkie Twoje uwagi biorę sobie głęboko do serca i na wszystkich omówionych aspektach postaram się skupić przy następnym malowaniu.
Check-LIsta umijętności do poprawienia wisi juz na ścianie przy warsztacie :) Będę raportował postępy ale zapewne będzie to wymagało czasu.

Jeszcze raz dziękuję za kopa do pracy :)
Image
mahon
Super Villain
Super Villain
Posts: 23961
Joined: 31 Mar 2005, o 23:36
Location: Poznan, Poland
Contact:

Re: [PL] Warsztat ARBAL'a różności... (dużo zdjęć)

Post by mahon »

niestety na niektórych fotkach widać, że światło wydatnie pomaga w zbudowaniu naturalnie wyglądającego światłocienia. np ostatnie 4 fotki - po różnych ujęciach widać, że to co wydaje się fajnym światłocieniem jest tylko efektem doświetlenia modelu.

a szkoda, bo "niektóre osoby" lubią na to narzekać...

co do samego malowania to uderza mnie duża nierówność jakości malowania - ładne, staranne pojazdy do SM, ładny dreadlord... a tu potem takie nijakie squigi... i kule u goblinów takie wymazane "czymś" (bo na krew to to nie wygląda).

skóra u nudystki - tu widzę ogromne pole do rozwoju. jak model składa się głównie z golizny, to coś trzeba z tą skórą wymyślić...

zresztą u goblinów też by nie zaszkodziło jakieś ostrzejsze ostateczne rozjaśnienie.
no i zagranie innymi niuansami kolorków w cieniach. to zawsze wzbogaca.

czytałeś artykuł o malowaniu skóry na głównej stronie? jest w tutorialach.
-- Mahoń

Image

Back in the garage with my bullshit detector
ARBAL
Posts: 263
Joined: 16 Nov 2008, o 11:11
Location: POLAND - Torun
Contact:

Re: [PL] Warsztat ARBAL'a różności... (dużo zdjęć)

Post by ARBAL »

Nierównośc prac wynika z tego czy dany model maluje mi sie z przyjemnością czy nie.. jako, że od czasu do czasu gram to kupuje modele pod grę również, a nie tylko kolekcjonersko. Stąd np Squigi malowało się bardzo nieprzyjemni, wręcz męczyłem sie je robiąc, a SMy tak jak pisałem były przyjemnośćią i to długo trwałą :)

Tutorial na temat skóry przeczytam :)
Image
Post Reply