[PL] Techniki rzeźbienia

Jak ktoś osiągnął ten efekt? A jak ja bym mógł to zrobić?
Post Reply
szogun

[PL] Techniki rzeźbienia

Post by szogun »

Witam wszystkich na forum gdyż jest to mój pierwszy post(temat).

Jestem początkujący w rzeźbieniu i mam taki pytanie jakie znacie techniki rzeźbienia figurek.
CUKIERas

Post by CUKIERas »

aloha!Witaj na forum!
troszkę nieprecyzyjne to Twoje pytanie- chodzi Ci o konkretne techniki rzeźbiarskie, czy może o "etapy" rzeźbienia? Sam jestem bardzo początkujący jeśli idzie o rzeźby ale ja zawsze zaczynam od stworzenia zeskalowanego szkieletu z miękkiego drutu- wzmocnienia go i wypełnienia masą typu procreate, greenstuff, ustwienia podstawowej pozycji przyszłej figurki i dalej to juz praca z w moim wypadku fimo (masą termoutwardzalną) nad konkretnymi częsciami miniatury. Może jakbyś doprecyzował o co Ci chodzi łatwiej będzie Ci pomóc.
pozdrowienia
cukier
szogun

Post by szogun »

Dokładnie to chodzi mi o technikę rzeźbienia, na razie stosuję tak zwaną "anatomiczną" ale jest jeden problem z nią - wymaga dużego wkładu pracy (trzeba wyrzeźbić uproszczoną czaszkę i następnie ją wypełniać, opisałem w dosyć uproszczony sposób). A sposób ze szkieletem z drutu to też go używam.
Bohun
Posts: 354
Joined: 25 Aug 2007, o 13:55
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Post by Bohun »

Szkielet z drutu to podstawa. Jesli jestes poczatkujacy to polecam ta metode, ktora stosujesz. Bardzo wazne jest zeby uczyc sie anatomii i proporcji od podstaw. Jesli bedziesz wykonywal uproszczona czaszke wedlug skali i sprawdzal z wzorami na kazdym etapie, mniejsza bedzie szansa, ze popeljnisz jakis blad, ktory bedzie potem nie do naprawienia. Staraj sie zdobyc tyle ksiazek i ilustracji anatomicznych ile tylko zdolasz i zawsze rozkladac anatomie na czynniki pierwsze, tj wyobrazaj sobie jak w kazdej pozycji beda wygladaly miesnie, gdzie znajduje sie klatka piersiowa, gdzie miednica, itp.