Klasa! Gratulacje za statuetkę!
Ale mam - a jakże! - parę uwag:
- miecz jest troszkę ciemny (czyt. słabo się błyszczy),
- ogon konia wygląda dla mnie jak NMM... Serio, takie mnie skojarzenie naszło, na ciemne złoto, brąz... Rozumiem, że lubisz się bawić światłem i w ogóle kolorami, ale w tym przypadku nie wygląda mi to na włosie... No tak po prostu...,
- uwaga estetyczna - brzegi podstawki jakieś takie "zaciapane" - ja tam lubię naokoło czysto mieć, ale też nie zawsze mi się uda,
- skóra konia - zwłaszcza przednie nogi ("kolana") - jakieś takie, no nie wiem... zachlapane, niedbale pomalowane, a może to tylko tak na fotce wygląda,
- jeśli hełm jeźdźca miał łapać odbicia od miecza, to taki trochę za mały ten refleks... Wydaje mi się, że prawa połowa hełmu powinna być w większej części rozjaśniona,
- lilie na zwieńczeniach tyczek sztandarowych przypominają mi kryształki lodu, jak w "Supermenie" na planecie Krypton
Tyle udało mi się z fotek wyłapać. A co do stylu - uważam, że bardzo w Twoim stylu jest to malowanie, tylko że bardziej kolorowe, niż stonowane. A kolory głowy konia, szyi itp. chyba są bardzo podobnie malowane do tych gości z Gamezone'a, których kiedyś robiłaś. Tak mi się od razu skojarzyły te fiolety z różem. Co tam jeszcze... A! Wolałbym jakieś liściaste rośliny, gałązki, łodygi, niż te jasne patyczki na podstawce. Tak mi do całości odcieniem nie pasują Czyli podobnie jak u Gildora: wywal badyla!
Ale to takie tam szczegóły. Złoto na GD w Niemczech to nie byle co i wielkie brawa dla Ciebie
Rzekłem.
[PL] a co Ana porabia?
Forum rules
Prosimy, abyście w tym dziale starali się zamieszczać prace i dyskusje na temat gotowych modeli. Jeśli macie fotki WIP (tzn. z przebiegu prac), to zamieśćcie je w stosownym dziale i ewentualnie podajcie link do takiego tematu w poście z gotową pracą.
Prosimy, abyście w tym dziale starali się zamieszczać prace i dyskusje na temat gotowych modeli. Jeśli macie fotki WIP (tzn. z przebiegu prac), to zamieśćcie je w stosownym dziale i ewentualnie podajcie link do takiego tematu w poście z gotową pracą.
-
- The Better Choice
- Posts: 17415
- Joined: 21 Jun 2005, o 17:41
- Location: Silesia, Poland
- Contact:
Re: [PL] a co Ana porabia?
o jak to dobrze, ze Slawol is back
to ja sie ogranicze - green knight mi nie lezy. bo nie. pogratulowac statujetki
pegazowy sentinel mnie na razie wdeptuje w ziemie. doslownie.
to ja sie ogranicze - green knight mi nie lezy. bo nie. pogratulowac statujetki
pegazowy sentinel mnie na razie wdeptuje w ziemie. doslownie.
Re: [PL] a co Ana porabia?
Noo, brakowało go tu, oj brakowało! A tak - można odnawiać kółko dyskusyjneNameless wrote:o jak to dobrze, ze Slawol is back
Ja też lubię jak podstawka jest oddzielną częścią. Do tego czysto i wyraźnie oddzielającą się od modelu.Slawol wrote:brzegi podstawki jakieś takie "zaciapane" - ja tam lubię naokoło czysto mieć, ale też nie zawsze mi się uda
Tu się bardzo różni mój gust od gustu wielbicielki integrowania podstawki z modelem
tak. moja wina. na żywo jest to bardziej jak sierść. trochę przydługawa jak na końską, wygląda trochę "kosmato"Slawol wrote:- skóra konia - zwłaszcza przednie nogi ("kolana") - jakieś takie, no nie wiem... zachlapane, niedbale pomalowane, a może to tylko tak na fotce wygląda,
Re: [PL] a co Ana porabia?
Tak za mną tęskniliście? Miło!
Integrowanie podstawki z modelem jest dla mnie OK w przypadku tych takich klocków drewnianych, "urąbanych na krawędzi", ze źródełkiem, urwiskiem i takimi tam Poza tym nie mam nic przeciwko, ale tutaj po prostu te brzegi są niechlujne, o! Teren może wystawać poza obręb, ale żeby nie było popaćkane
A sprawa skóry konia wyjaśniona
Integrowanie podstawki z modelem jest dla mnie OK w przypadku tych takich klocków drewnianych, "urąbanych na krawędzi", ze źródełkiem, urwiskiem i takimi tam Poza tym nie mam nic przeciwko, ale tutaj po prostu te brzegi są niechlujne, o! Teren może wystawać poza obręb, ale żeby nie było popaćkane
A sprawa skóry konia wyjaśniona
Re: [PL] a co Ana porabia?
To ja jestem za tym aby zrobić LOB - ligę obrony badyli
Re: [PL] a co Ana porabia?
Jej ale fajnie
Sławol - co do ogona to się nie mogę zgodzić Z niego jestem naprawdę zadowolona, sporo czasu włożyłam, w to, żeby wyglądał na "wyczesany".
- co do podstawki, to kurde w 100 procentach obciach.
Pewnie tylko dlatego dali mi tego GD, że na żywo to jest dość niewidoczne, dopiero jak włożysz pod światło pokazują się nierówności ... zastanawiam się jak mogłam tego ni widzieć ... ale z II strony pod koniec nie wiele już na oczy widziałam
Muszę się pilnować z brzegami podstawek, bo często mi się to zdarza.
-co do szyi konia i drunowego nawiązania teraz jak powiedziałeś, to rzeczywiście skojarzenie słuszne, ale tam to była ich skóra i mięśnie włókniste, a tu to jest kropierz - gładko na fioletowo ... tylko te zmarszczki rozjaśnione na tkaninie budzą skojarzenia
-Figurka kolorowa, bo dla klienta co lubi kolorki, a i z myślą o GD warto było zrobić pracę rzucającą się w oczy. Poza tym każdy szlachcic lubił być pstry - nic nowego.
Nie jest to praca wbrew moim upodobaniom, a i wniosła wiele dobrego, bo podjęłam przy niej kilka wyzwań.
Chciałam namalować zimny żółty w zestawieniu z ciepłymi fioletami ... zwykle cieniowałabym żółty fioletem, ale wtedy nie otrzymałabym zimnej żółci ... Dlatego sporo czasu zajęło mi to wyzwanie, ale pod koniec poczułam, że kontroluję sytuację - koniec to np. zad konia - tam jest taka żółć o jaką walczyłam. Super eksperyment, choć teraz zastanawiam się, czy umiałabym to powtórzyć raczej nie - no chyba, że pod hipnozą
Elvers- Fajnie, że Ci się podoba, choć badyle rzeczywiście rzucają się w oczy - pewnie pigment którym przyciemniałam wytarł się i nie zauważyłam tego sama. Co do ich długości to nie mam zdania
Podstawkę zrobiłam z milliputu yellow-grey (czerwony nadruk), do nadania faktury użyłam łupków skalnych - odcisnęłam ich brzegi.
Kilka washy z czerni i brązu to kolory.
Mech modelarski, sztuczna trawka, suszone trawska i suszona paproć (paproć suszona między kartkami książki, bo inaczej przy więdnięciu się skręca i marnieje).
Paproć kolorowałam na sucho pigmentami/startymi suchymi pastelami.
Na końcu ujednoliciłam kolor całej podstawki i dół figurki (jak np. kopyta), ziemistym pigmentem (również na sucho)
Czy coś jeszcze jest niewiadomą?
Dzięki za wszystkie uwagi Daliście mi wiele cennych rad.
Sławol - co do ogona to się nie mogę zgodzić Z niego jestem naprawdę zadowolona, sporo czasu włożyłam, w to, żeby wyglądał na "wyczesany".
- co do podstawki, to kurde w 100 procentach obciach.
Pewnie tylko dlatego dali mi tego GD, że na żywo to jest dość niewidoczne, dopiero jak włożysz pod światło pokazują się nierówności ... zastanawiam się jak mogłam tego ni widzieć ... ale z II strony pod koniec nie wiele już na oczy widziałam
Muszę się pilnować z brzegami podstawek, bo często mi się to zdarza.
-co do szyi konia i drunowego nawiązania teraz jak powiedziałeś, to rzeczywiście skojarzenie słuszne, ale tam to była ich skóra i mięśnie włókniste, a tu to jest kropierz - gładko na fioletowo ... tylko te zmarszczki rozjaśnione na tkaninie budzą skojarzenia
-Figurka kolorowa, bo dla klienta co lubi kolorki, a i z myślą o GD warto było zrobić pracę rzucającą się w oczy. Poza tym każdy szlachcic lubił być pstry - nic nowego.
Nie jest to praca wbrew moim upodobaniom, a i wniosła wiele dobrego, bo podjęłam przy niej kilka wyzwań.
Chciałam namalować zimny żółty w zestawieniu z ciepłymi fioletami ... zwykle cieniowałabym żółty fioletem, ale wtedy nie otrzymałabym zimnej żółci ... Dlatego sporo czasu zajęło mi to wyzwanie, ale pod koniec poczułam, że kontroluję sytuację - koniec to np. zad konia - tam jest taka żółć o jaką walczyłam. Super eksperyment, choć teraz zastanawiam się, czy umiałabym to powtórzyć raczej nie - no chyba, że pod hipnozą
Elvers- Fajnie, że Ci się podoba, choć badyle rzeczywiście rzucają się w oczy - pewnie pigment którym przyciemniałam wytarł się i nie zauważyłam tego sama. Co do ich długości to nie mam zdania
Podstawkę zrobiłam z milliputu yellow-grey (czerwony nadruk), do nadania faktury użyłam łupków skalnych - odcisnęłam ich brzegi.
Kilka washy z czerni i brązu to kolory.
Mech modelarski, sztuczna trawka, suszone trawska i suszona paproć (paproć suszona między kartkami książki, bo inaczej przy więdnięciu się skręca i marnieje).
Paproć kolorowałam na sucho pigmentami/startymi suchymi pastelami.
Na końcu ujednoliciłam kolor całej podstawki i dół figurki (jak np. kopyta), ziemistym pigmentem (również na sucho)
Czy coś jeszcze jest niewiadomą?
Dzięki za wszystkie uwagi Daliście mi wiele cennych rad.
Re: [PL] a co Ana porabia?
a ja się najpierw zastanawiałem co to za modele gamezonowe u Slawola, a potem skad drunowe nawiazanie u ciebie...Ana wrote:-co do szyi konia i drunowego nawiązania
dopiero teraz polaczylem fakty!
Re: [PL] a co Ana porabia?
Nie to nie Owszem, jest świetny technicznie, ale moje koślawe oko widzi tam NMM, o!Ana wrote: Sławol - co do ogona to się nie mogę zgodzić
A, faktAna wrote:...ale tam to była ich skóra i mięśnie włókniste, a tu to jest kropierz...
Re: [PL] a co Ana porabia?
sentinel - super kolorystyka, figurka zapowiada sie miodnie.. bardzo podoba mi sie koncepcja z tym matrixowym freehandem, nie wpadlbym na takie postawienie akurat tego modelu w cyberpunkowym kontekscie
green knight - odwazna i udana proba polaczenie zoltego z fioletem.. w ogole kolorystyka bardzo mi sie podoba: ladnie zgralas zolcie, fiolety no i ten intensywnie niebieski NMM.. wszystkie kolory sie tak harmonijnie ukladaja..
nie podobaja mi sie te sztandary powiewajace nad rycerzem.. wygladaja troche zbyt plasko, jakby byly tylko wyciete z papieru i troszke zrolowane.. ja bym preferowal opcje zrobienia sztandarow z milliputu - rozwalkowanego na plasko i uformowanego w powiewajacy material.. moze to trudniejsza droga ale efekt na pewno bardziej realistyczny..
w freehandach widac roznice jakosciowe - z jednej strony malujesz misterne i staranne wzrorki a zaraz obok pojawia sie kratka/szachownica ktora tam IMO zupelnie nie pasuje poza tym w porownaniu do reszty modelu wyglada na malowana "na szybko"..
ale i tak uwazam ze GD calkowicie zasluzony brawo!
green knight - odwazna i udana proba polaczenie zoltego z fioletem.. w ogole kolorystyka bardzo mi sie podoba: ladnie zgralas zolcie, fiolety no i ten intensywnie niebieski NMM.. wszystkie kolory sie tak harmonijnie ukladaja..
nie podobaja mi sie te sztandary powiewajace nad rycerzem.. wygladaja troche zbyt plasko, jakby byly tylko wyciete z papieru i troszke zrolowane.. ja bym preferowal opcje zrobienia sztandarow z milliputu - rozwalkowanego na plasko i uformowanego w powiewajacy material.. moze to trudniejsza droga ale efekt na pewno bardziej realistyczny..
w freehandach widac roznice jakosciowe - z jednej strony malujesz misterne i staranne wzrorki a zaraz obok pojawia sie kratka/szachownica ktora tam IMO zupelnie nie pasuje poza tym w porownaniu do reszty modelu wyglada na malowana "na szybko"..
ale i tak uwazam ze GD calkowicie zasluzony brawo!
Stop competing with others. Start competing with yourself.
Re: [PL] a co Ana porabia?
bo tak byłokacpero wrote:te sztandary powiewajace nad rycerzem.. wygladaja troche zbyt plasko, jakby byly tylko wyciete z papieru i troszke zrolowane
sam proponowałem zrobienie ich na takiej folii aluminiowej jak się w bukieciarstwie używa. Można formować ją DUŻO ciekawiej, a malować nawet rozłożoną na płasko...