sklep "mythos"

Offtop - wiecie, wszystko i nic...
Demi_morgana
Chest of Colors
Chest of Colors
Posts: 15233
Joined: 9 Apr 2005, o 02:51
Location: Eldorado
Contact:

Post by Demi_morgana »

Nameless wrote:Demi - to wlasnie awizo jest powiadomieniem :)
Jesli listonosz nie zastaje nikogo w domu, zostawia kartke (awizo) w drzwiach, skrzynce itp. takie kartki czasem uciekaja, czasem porywa je zlosliwy sasiad.
wiem co to jest awizo ale o tym ze podobno 2 razy probowano mi je dostarczyc dowiedzialem sie dopiero... od "mythosa" po tym jak poczta odesłała im paczke jako nie odebrana... :?
co wiecej w dniach kiedy (podobno) listonosz był o mnie na 100% byłem w domu: 23.XII wrociłem z poligonu, a 2.I z sylwestra... :?
Nameless wrote:Nie za bardzo masz mozliwosc sprawdzenia, czy listonosz rzeczywiscie byl u ciebie dwa razy. Jesli sie nie myle, wypisuja awizo tylko w 1 egz. Ale jesli uzywaja papieru samokopiujacego, mozesz na poczcie walczyc o pokazanie ci ich egzemplarza :)
genaralnie juz sie przekonałem ze w starciu z tym molochem nie ma szans na zwyciestwo... :? ale i tak złozyłem wizyte w dziale kontroli
Image

Hobby blog

Katoliku uważaj!
Ana
Painting Mum
Painting Mum
Posts: 3418
Joined: 9 Apr 2005, o 02:49

Post by Ana »

jak tak lubisz chodzić i masz ochotę ich jeszcze trochę pognębić, to mogę przesłać Ci Twoje potwierdzienie odbioru, o które nie zadbała poczta - listonosz. Albo sam się upomnij o potwierdzenie, w końcu za nie płaciłeś. Należy Ci się przynajmniej zwrot kosztów. Jak na razie ta żółta karteczka ciągle wisi u mnie na tablicy. :twisted:
-- Ańa

Image
Demi_morgana
Chest of Colors
Chest of Colors
Posts: 15233
Joined: 9 Apr 2005, o 02:51
Location: Eldorado
Contact:

Post by Demi_morgana »

na poczte to nie zamierzam isc inaczej jak tylko albo ze skonczonym zamowieniem allbo z kałachem i pełnym magazynkiem... :rifle:
Image

Hobby blog

Katoliku uważaj!
mahon
Super Villain
Super Villain
Posts: 23961
Joined: 31 Mar 2005, o 23:36
Location: Poznan, Poland
Contact:

Re: Poczta Polska

Post by mahon »

Demi_morgana wrote:genaralnie juz sie przekonałem ze w starciu z tym molochem nie ma szans na zwyciestwo... :? ale i tak złozyłem wizyte w dziale kontroli
no to specjalnie dla Demiego: http://wiadomosci.polska.pl/gospodarka/ ... 408188.htm


NIK: Poczta Polska źle traktuje klientów
2009-12-15, 09:40

Poczta Polska coraz gorzej traktuje swoich klientów - wynika z kontroli Najwyższej Izby Kontroli. Trudniej dostać się do urzędów pocztowych, bo ich liczba co roku maleje. Przesyłki narażone są na zniszczenie lub zgubienie. Wędrują zbyt długo. Często giną. Kluczowe inwestycje opóźniają się, a sytuacja ekonomiczna spółki pogarsza się z roku na rok.


Wyniki kontroli NIK są niepokojące. Jak stwierdziła Izba, pogarsza się dostępność usług pocztowych. Urzędów pocztowych jest coraz mniej, ograniczany jest czas ich pracy. Na terenie kraju powinno działać nieprzerwanie 8 tys. 240 placówek pocztowych, natomiast w latach 2006 - 2008 czynnych było ich znacznie mniej. Co dziesiąta z placówek nie jest przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych. Są gminy, w których nie ma ani jednej placówki Poczty Polskiej. Maleje też liczba placówek czynnych w soboty (z 4 tys. 272 w 2006 r. do 3 tys. 930 we wrześniu 2008 r.) i przez całą dobę (z 57 do 52). Coraz mniej jest urzędów, a więcej agencji pocztowych, które nie wykonują wszystkich rodzajów usług.

Klientowi Poczty Polskiej trudniej jest też dotrzeć do skrzynki pocztowej. W ciągu dwóch lat zlikwidowano ponad 2 tys. skrzynek (w 2006 r. było ich 57 tys. 361, a w końcu 2007 r. pozostało 55 tys. 108). Zdarza się, że listy wybierane są rzadziej niż powinny. Co gorsza, są takie gminy, w których nie ma gdzie wrzucić listu.

Klientom Poczty Polskiej najbardziej dokucza niedotrzymywanie terminów doręczeń przesyłek. W żadnym ze skontrolowanych oddziałów regionalnych i rejonowych Centrum Poczty nie wywiązywano się z terminów doręczania wszystkich rodzajów przesyłek pocztowych. Coraz gorszy jest stan zabezpieczenia przesyłek. W 11 oddziałach rejonowych Centrum Poczty (na 17 skontrolowanych) kontrolerzy mieli zastrzeżenia do sposobu zabezpieczenia przesyłek: brakowało przede wszystkim monitoringu wizyjnego lub technicznego zabezpieczenia obiektów.

Klienci w urzędach pocztowych narażeni są na kolejki i niewygody, których powodem - według NIK - jest zła organizacja pracy urzędów oraz zły stan techniczny obiektów pocztowych. Zdaniem Izby, szczególnie dokuczliwym przejawem złej organizacji pracy są kolejki po odbiór awizowanych przesyłek - zamiast doręczenia przesyłki adresatowi listonosz zostawia przed południem awizo, a przesyłkę wieczorem lub następnego dnia trzeba odebrać osobiście.

NIK ma też zastrzeżenia do sposobu realizacji kluczowych inwestycji, które mogłyby poprawić tę sytuację i zwiększyć satysfakcję klientów. Chodzi miedzy innymi o niewłaściwe planowanie i realizowanie budowy zautomatyzowanych węzłów ekspedycyjno-rozdzielczych (WER), w których przesyłki są sortowane i wysyłane dalej.
Izba zarzuca również Poczcie złe prowadzenie informatyzacji - w latach 2006 - 2007 stan zinformatyzowania placówek pocztowych pogorszył się, a funkcjonujące systemy informatyczne nie były w pełni bezpieczne.

Pogarsza się także sytuacja ekonomiczna Poczty Polskiej. W roku 2008 straty wyniosły 144,2 mln zł. Według szacunków, straty w roku 2009 mogą osiągnąć 215 mln zł. Stopniowo obniża się płynność finansowa spółki. Zdaniem NIK najbardziej przyczyniły się do tego złe zarządzanie, nieracjonalne zatrudnienie, nierentowna współpraca z Bankiem Pocztowym, niekorzystne powiązania kapitałowe z innymi spółkami prawa handlowego oraz niekorzystne rozliczenia z firmami wykonującymi usługi.

Grzegorz Gacki
-- Mahoń

Image

Back in the garage with my bullshit detector
Post Reply