[PL] Nameless w 2011

Jeśli chcecie pokazać swoje *ukończone* prace, to trafiliście we właściwe miejsce
Forum rules
Prosimy, abyście w tym dziale starali się zamieszczać prace i dyskusje na temat gotowych modeli. Jeśli macie fotki WIP (tzn. z przebiegu prac), to zamieśćcie je w stosownym dziale i ewentualnie podajcie link do takiego tematu w poście z gotową pracą.
przemo
Posts: 1031
Joined: 31 Oct 2005, o 14:25

Re: [PL] Nameless w 2011

Post by przemo » 10 Mar 2011, o 16:51

Gratki! :clap:

Coraz fajniejsze prace robisz! Oby tak dalej. Najważniejsze to rozwój rozwój rozwój :) A ten kolesław to jeden z Twoich kroków na przód. Naprawdę fajny!

Tylko te nogi wyglądają dość dziwnie, aż za wielkie ma te mięśnie. Ale to pewnie wina figurki. Chociaż malowaniem zawsze można troszkę zniwelować takie rzeczy :)

Nameless
The Better Choice
The Better Choice
Posts: 17415
Joined: 21 Jun 2005, o 17:41
Location: Silesia, Poland
Contact:

Re: [PL] Nameless w 2011

Post by Nameless » 10 Mar 2011, o 17:04

przemo wrote:Chociaż malowaniem zawsze można troszkę zniwelować takie rzeczy :)
szczerze? specjalnie podkreslalem rzezbe kontrastem. to biomech - dla mnie sztuczny twor, nadmuchany sterydami (nawet w tej chwili ma tam strzykawe z jakims plynem), zmieniony genetycznie. cala ta muskulatura nie jest zbyt naturalna ... tzn. jest, jak ktos ostro walczy z cialem, ale nie u zwyklego czlowieka, a nawet zolnierza :) chcialem to wszystko podkreslic, no i chyba sie udalo. czy to dobra decyzja byla? to juz zostawiam ogladajacym do rozwazenia :)
Nameless Painter Blog
==================================================
Image

Slawol
Perpetuum Mobile
Perpetuum Mobile
Posts: 6075
Joined: 27 Feb 2007, o 20:47
Location: Gorzów Wlkp./Poland

Re: [PL] Nameless w 2011

Post by Slawol » 14 Mar 2011, o 20:21

Wiedziałem, że gdzieś miałem jeszcze parę słów napisać... Ech, sklerotyk... :oops:

Widzę, że z każdą pracą coraz bogatsze malowanie :clap:

Pancerz gościu ma dobry, dobrze oświetlony, ale gdzieniegdzie mógłby być jeszcze odrobinę gładziej cieniowany.

Za to skóra... Skóra jako skóra jest dobra, ale sam zobacz, że pancerz potrafiłeś wycieniować, natomiast skórę na całym modelu malowałeś tak samo - bułka jest jasna, a w zagłębieniach ciemno. W sumie takie malowanie w starym stylu 'EM - wszystkie najbardziej wypukłe elementy są najbardziej powyciągane, nieważne, skąd pada światło. I tutaj kłóci się to bardzo z malowaniem pancerza...

Przykład: wewnętrzna strona prawego (na fotce lewego) uda. Niczym się nie różni od bicepsa, a tam w kroku to chyba już cień jest, nie? :) Podobnie uważam nt. podbrzusza, tam też można by chyba trochę cienia nałożyć. Nie wiem, jak wyglądają plecy, ale na fotce wygląda to jak cień :) Poza tym skórze mógłbyś też dodać kilka przebarwień, chociażby w okolicach łączenia z pancerzem, wiesz, jakieś tam sine odcienie, krwiaki itp.

Te wystające kable na pewno mogłyby być gładziej malowane, na pewno! :) Wystarczy porównać malowanie skóry lub pancerza, żeby wiedzieć, że tam się nie przyłożyłeś tak samo :)

No i podstawka i ta ścianka. Kolor OK, pomysł na brudzing i zacieki OK, ale tutaj też mi trochę za mało odcieni. Jeszcze można by tam dodać czegoś ciemniejszego, tak samo jak przy cieniowaniu skóry. Trochę tam blado jest, ale jakbyś tam wlał jeszcze Smokey Ink lub czegoś podobnego albo dodał tam Bestial Brown z jakąś czerwienią - byłoby o wiele bardziej urozmaicone. PO prostu te wszystkie rowki i zagłębienia są troszkę jeszcze za jasne, a mogłyby mocniej odcinać poszczególne segmenty. No i zacieki zrobiłeś tylko w górnej części, a na dole nie ma nic, poza cieniem.

I tak jest to praca z tych lepszych, prezentujących "Nowego Namelessa" ;)
Pozdrawiam/Best regards
Sławomir Borysowski

Image

Let’s put a smile on that face!

Flameon
Posts: 989
Joined: 1 Jul 2007, o 11:26
Location: Kraków

Re: [PL] Nameless w 2011

Post by Flameon » 14 Mar 2011, o 20:37

Najfajniejsza twoja praca jak do tej pory, bardzo poprawiłeś gładkość malowania i kontrasty, co tu dużo gadać, trzymaj tak dalej!

Nameless
The Better Choice
The Better Choice
Posts: 17415
Joined: 21 Jun 2005, o 17:41
Location: Silesia, Poland
Contact:

Re: [PL] Nameless w 2011

Post by Nameless » 6 Dec 2011, o 00:11

tylko kurz i pajeczyny... czas tu odswiezyc temat co nieco

Mialem w polowie roku przerwe kilkumiesieczna w malowaniu, ale juz mi lepiej ;) tu macie kilka figurek pomalowanych po powrocie :)

space marine. i wszystko jasne. swiat sie nie skonczyl po pomalowaniu marinesa choc bylem mocno wystraszony ze tak bedzie i uprzedze kalendarz Majow.

ImageClick to see full-sized image

co tam dalej... a tak, Oddi Ty Will B. Good'mate, krasnolud o wielu imionach pomalowany przez malarze bez imienia ;) prezent dla Skrita, gdzies juz na forum bylo zdjecie. To kolejny krasnal z AoW ktorego maluje i daje komus. musze w koncu jakiegos dla siebie pomalowac.

ImageClick to see full-sized image

no i w koncu nowa firma ustrzelona do kolekcji :) Manhunter z firmy Kingdom Death. Jedyna ich figsa ktora mi sie tak naprawde podoba. Dobrze rzezbia, ale koncepty mi jakos nie leza. Ale ten jest fajniutki i malowanie tez mi sie podoba ;) tak w ogole to zaczalem go rok temu i rzucilem w kat, tym wieksza radosc ze skonczenia.

ImageClick to see full-sized image

Na koniec kolejny wampir Reapera. Kupilem kiedys kilka do mojej druzyny Warlordowej. nie gram juz, wiec sobie od czasu do czasu wyciagam kolejnego i maluje ;) To juz chyba 4, a jeszcze mam 2...
zalezalo mi tu na jesiennym klimacie i chyba udalo sie go osiagnac. A wampirek nazywa sie juz The Fallen - wiecie, Judasz (tak go reaper nazwal), wampir, liscie - wszystko upadlo, w ten czy innym sposob.

ImageClick to see full-sized image

Aha, i sa jeszcze dwie figurki malowane na szybko do moich eldarow. mozecie je zobaczyc TUTAJ

mam nadzieje skonczyc jeszcze co nieco w grudniu, nie omieszkam sie pochwalic ;)
Nameless Painter Blog
==================================================
Image

Rentall
Posts: 913
Joined: 9 Apr 2007, o 23:01
Location: Poland

Re: [PL] Nameless w 2011

Post by Rentall » 6 Dec 2011, o 01:30

space marine... nmm (przynajmniej proba :))... ide poszukac jutra, bo dzis juz sie skonczylo :P

sea.man
Chest of Colors
Chest of Colors
Posts: 4867
Joined: 4 Sep 2008, o 17:58
Location: Munich, Germany

Re: [PL] Nameless w 2011

Post by sea.man » 6 Dec 2011, o 10:20

ale zakurzony ten watek...
kosmiczny marynarz - na jaki poziom chciales go pomalowac? Najfajniejszy jest chyba karabin, tutaj widac najwieksza starannosc, np. cieniutkie kreski, lufa ma fajny kolor. Plaszczyk wyglada tez dobrze, a zloty pasek na pelerynie wyglada bardzo dobrze. Mnie dziwi, ze tutaj NMM wyszedl fajnie a na innych zlotych elementach juz metalu nie przypomina. Na siekierze brakuje plynnosci przejsc.
Zbroja jest po prostu slaba, zamiast rozjasnien to grube kreski, albo plamy (plecak).
Podstawka ma nawet fajny kolor, ale ten blady rozowy i krew/farba(?) na oczach posagu psuje efekt.
Ogolnie to jedna z najslabszych twoich prac jakie tutaj umieszczales, moze to dlatego ze to space marine? ;) Jezeli to malowany dla siebie, to na polce wsrod innych twoich fajnych prac bedzie wypadal blado.

krasnolud - fajny prezent :)

Manhunter - tutaj zupelnie nie wiem co to sie dzieje na klacie tego goscia... mi osobiscie te 10 plam nie przypomina miesni. Na rece tez nie ma gladkosci przejsc. Jezeli chodzi o skore, to widoczna czesc twarzy juz jest fajniejsza, czy ja tam dobrze widze zarost? Jezeli tak, to fajna sprawa!
Reszta juz wyglada duzo lepiej :D kapelusz, szubienica, podstawka - podobaja mi sie!

Wampir - swietna podstawka... o i nawet model jest tam gdzies w srodku ;) Kolorystycznie zlewa mi sie zbroja z otaczajacym go drzewem. Na pewno czerwona szmata pomaga dostrzec model i to juz jest na plus :) Moim zdaniem najlepszy model w tej zaprezentowanej grupce.
miniatures painted:
2011 - 83, 2012 - 38, 2013 - 45, 2014 - 56, 2015 - 95, 2016 - 106, 2017 - 22

Wojteq
Posts: 110
Joined: 28 Aug 2010, o 14:05
Location: Radom/Kraków

Re: [PL] Nameless w 2011

Post by Wojteq » 11 Dec 2011, o 03:01

Prawie rok cicho, ale jak już wstawisz, to 4 prace od razu;

Space Marine:
Ogólnie sprawia pozytywne wrażenie. Z malowania czarnego pancerza się wybroniłeś (oprócz plam na górnej części plecaka). Mam wrażenie, że nakladasz zbyt grubą warstwę farby. Widać to szczególnie na płaszczu i białym materiale z przodu. Są jakieś dzwine grudki.

Krasnal:
Bardzo fajny. Jedynie rzeźba mi nie leży w paru miejscach, ale przecież nie Ty go rzeźbiłeś.

Manhunter:
Bardzo ładny model. Sam bym go z chęcią pomalował. Ładne drewno na szubienicy. Dasz przepis? Kiepsko IMO wyszła skóra. Te plamy na klacie mają chyba za duży kontrast.

Wampir:
Tu zdecydowanie na plus krwista czerwień i pancerz z tyłu. Pancerz z przodu jakiś niestarannie napaćkany wygląda, ale dość kiepsko go na tej fotce widać.

Tak na podsumowanie, to w każdej pracy przyłożyłeś się też do podstawek. Plusik za to!

Flameon
Posts: 989
Joined: 1 Jul 2007, o 11:26
Location: Kraków

Re: [PL] Nameless w 2011

Post by Flameon » 11 Dec 2011, o 13:56

Nie chce mi się pisać konstruktywnej krytyki więc tak krótko: Najbardziej podoba mi się marin, najmniej krasnolud. Fajnie by było gdybyś próbował podkreślić najmocniejszy cień czarnym kolorem, jak np. na szesciopaku tego zombiaka, zaraz pod każdym mięśniem dać cienką czarna kreskę, to by moim zdaniem zrobiło go bardziej czytelnym. wampir ma bardzo fajne drzewo ale zdjęcie dużo mu odjęło, może spróbuj wyostrzyć aparat na model, dać troszkę dluższy czas naświetlania, odpalić aparat z autowyzwalacza i przesłonić lampkę cienką biała kartką gdy już będzie odliczał do cyknięcia fotki. Ja tak zrobiłem z moimi ostatnimi figurkami i dzięki temu światło nie odbijało się od modelu. Może warto spróbować ;)

Adasko
Posts: 127
Joined: 9 May 2010, o 15:52
Location: Września, PL

Re: [PL] Nameless w 2011

Post by Adasko » 11 Dec 2011, o 16:03

Ten model wiedźmołapa strasznie kojarzy mi się z Przebiegłym z "W północ się odzieję" Pratchetta.

Najbardziej podoba mi się pancerz wampira, świetny odcień ma.

Post Reply