[PL] a co Ana porabia?

Jeśli chcecie pokazać swoje *ukończone* prace, to trafiliście we właściwe miejsce
Forum rules
Prosimy, abyście w tym dziale starali się zamieszczać prace i dyskusje na temat gotowych modeli. Jeśli macie fotki WIP (tzn. z przebiegu prac), to zamieśćcie je w stosownym dziale i ewentualnie podajcie link do takiego tematu w poście z gotową pracą.
Marek
Posts: 533
Joined: 30 Jun 2008, o 15:56
Location: Lublin

Re: [PL] a co Ana porabia?

Post by Marek »

Ana wrote: Chodzi mi o stworzenie depresyjnego klimatu. Ciekawe, czy tak wyjdzie :roll:
Jesli chcialas nas wpedzic w depresje, to przynajmniej ze mna sie udalo.
Ide polamac pedzle i wylac farbki :banghead:
*** de gustibus non est disputandum ***
Ana
Painting Mum
Painting Mum
Posts: 3418
Joined: 9 Apr 2005, o 02:49

Re: [PL] a co Ana porabia?

Post by Ana »

o rety, na swoje usprawiedliwienie mogę dodać jedynie, że to jest model 54mm - wielkolud ... :mrgreen:
-- Ańa

Image
Wisnia

Re: [PL] a co Ana porabia?

Post by Wisnia »

Oj tam, od razu łamać pędzle i wylewać farbki. Wiadomo, że "uczeń" mistrza nie przegoni, ale zawsze warto mieć autorytety i wzory do naśladowania :wink: Także bez żadnych depresji, po prostu podziwiajmy :)


Ana, mam pytanie natury technicznej - jeśli mnie pamięć nie myli, Ty malujesz cieniując, nie rozjaśniając?
Np. na włosach wychodziłaś od tej "bieli" do najciemniejszego brązu, czy od jaśniejszego do ciemniejszego, a finalne rozjaśnienie jednak dodałaś na końcu? I odnośnie całego modelu - są (będą) jakieś glazy wygładzające całość (czy np. na skórze są, czy to efekt Twojego czystego malowania, ze jest tak gładka? :wink:)?
Usta też były malowane od jasnego, do ciemnego? To samo frędzle, szczególnie te po lewej stronie? :)

Wybacz nawał pytań, ale jestem ciekaw :mrgreen:


Pozdrawiam

Wisnia
mahon
Super Villain
Super Villain
Posts: 23961
Joined: 31 Mar 2005, o 23:36
Location: Poznan, Poland
Contact:

Re: [PL] a co Ana porabia?

Post by mahon »

Nameless prosił o zbliżenia tych elementów:

ImageClick to see full-sized image
ImageClick to see full-sized image
-- Mahoń

Image

Back in the garage with my bullshit detector
Slawol
Perpetuum Mobile
Perpetuum Mobile
Posts: 6075
Joined: 27 Feb 2007, o 20:47
Location: Gorzów Wlkp./Poland

Re: [PL] a co Ana porabia?

Post by Slawol »

O, ja również dziękuję za zbliżenia, zawsze lubię się przyjrzeć, jak coś jest namalowane :)
Pozdrawiam/Best regards
Sławomir Borysowski

Image

Let’s put a smile on that face!
Ana
Painting Mum
Painting Mum
Posts: 3418
Joined: 9 Apr 2005, o 02:49

Re: [PL] a co Ana porabia?

Post by Ana »

Wiśnia - No wiec włosy ledwie zaczęłam, żeby sprawdzić, czy kolor dobrze wybrałam. Ale wszystko maluję tak, jak piszesz mniej więcej.

Włosy zaczęłam od wash'y, żeby mieć z głowy zagłębienia i żeby znaleźć jakiś rytm w falach, który można by podkreślić rozjaśnieniami. Potem zaczynam cieniowanie a na końcu dokładam ostateczne rozjaśnienia.

Frędzle jednak malowałam najpierw cieniując biel czernią i do czerni.
Potem poprawiłam rozjaśnienia, bo jak zaczynam malowanie od czerni i bieli, to światła musi być więcej niż chcę go mieć w efekcie końcowym, bo w następnych etapach kiedy już mam pomalowany element w czerni i bieli, zaczynam nakładać glazem czysty kolor. W kilku warstwach - koło 2-3/4/5 a może więcej? Nie wiem ile warstw nakładam nie jestem Francuz, żeby je liczyć ;) Z resztą to nie ma znaczenia, bo i tak to jest indywidualna sprawa i to że pamiętałabym ile ich nałożyłam i tak by Ci nie wiele dało, co nie?
Wiadomo, że tym więcej warstw potrzeba im powierzchnia jest większa.
Wracając do frędzli: buduję światłocień z tego koloru na przestrzeni między bielą, a czernią.
Jeśli powierzchnia jest tak mała jak frędzle to nie ma sensu IMHO glaze'ować jakimiś mieszankami wzmacniającymi światłocień, bo przecież zbudowałam go już wcześniej czernią i bielą, wystarczyło więc kilka warstw czystego rozcieńczonego koloru. (na skórze jednak mimo iż wstępnie malowałam czernią i bielą, sam kolor również zmienia proporcje. Zrobiłam go z "turquoise Ink" P3, "Skin Wash" Game Ink vallejo, "Menoth White Highlight" P3, "Armor Wash" P3 - czarny ink. Te kolory przy czym czerń w zmarginalizowanym stopniu budują światłocień na skórze. Mieszanka turkusu i Skin Wash'u stopniowo rozjaśniana kremowym - Menoth White Highlight. W cieniach w mieszance zminimalizowałam ilość kremowego a zwiększyłam ilość turkusowego. W ostatecznych rozjaśnieniach nałożyłam "Morrow White" - zimną biel.
Jak widzisz skórę jednak sporo rozjaśniałam, bo zależało mi, żeby robiła wrażenie pozbawionej koloru.
Zwykle za mało zostawiam powierzchni z czystą bielą bo lubię nakładać ją na świeżo ... ale to też jeszcze zależ, czy kolor ma robić wrażenie soczystego w rozjaśnieniu, czy nie musi. Bo jeśli kolor ma być soczysty, to nie biel jest ostatnią warstwą, tylko porządnie rozwodniony glaze z koloru. Nie musi być położony na całym rozjaśnieniu, może być ostatnia warstwą budującą przejście do bliku/rozbłysku.
Nie wiem czy to Ci coś mówi ... Kolor miksowany do jasnego, robi się spłowiały w kolorze (jak ze skórą). Czasem potrzeba zachować soczystość aż do samego końca i wtedy operuję samymi glaze'ami i nimi cieniuję. Dzięki temu zachowuję kolor nie mieszany ... ale nie ukrywam, że do tego głównie mi służą kolory transparentne, inki, tusze.

Nie wiem czy takie gadanie Ci coś dało, bez zdjęć trudno pewnie sobie takie niuanse wyobrazić.
Zrobię kiedyś fotki warstwa po warstwie :roll:
-- Ańa

Image
Ana
Painting Mum
Painting Mum
Posts: 3418
Joined: 9 Apr 2005, o 02:49

Re: [PL] a co Ana porabia?

Post by Ana »

ech zapomniałam zamieścić fotki Zielonego Rycerza z GW, yyyy jak widać nie wyszedł zielony.
Dostałam pozwolenie zrobić go jak mi się żywnie podoba, a że widziałam wiele wersji w zieleni, które były całkowitym spełnieniem moich oczekiwań, to nie było sensu udziwniać czegoś co już zostało zrobione idealnie :twisted:
Moja wersja przedstawia postać tego samego rycerza - Sir Berthillaca, ale jeszcze przed tym jak został narzędziem Morgany.
(Jeśli ktoś nie zna legendy, polecam Wikipedia :mrgreen: )

Pomyślałam sobie, że mogła chcieć sprawdzić prawość rycerza, nim stanie się jej narzędziem ...
"Intryga Morgany" - bo tak nazwałam tą scenkę, mogła by się rozpoczynać właśnie takim wabieniem go w sidła: chusteczka niewiasty, przewiązana przez bransoletę - typowy motyw, ale we wszystkich filmach działa ;) Skoro inni się na to łapali, to pozwoliłam sobie skorzystać z klasycznej sceny na potrzeby tej scenki i tej legendy.

Oto moja ofiara, przyszły bohater legendy Arturiańskiej:


ImageClick to see full-sized image
-- Ańa

Image
Gildor
Posts: 1681
Joined: 28 Aug 2007, o 14:42
Location: Poland, Zielona Góra

Re: [PL] a co Ana porabia?

Post by Gildor »

Aniu Aniu!
Ta figurka była jak dla mnie najlepsza pod względem łączenia kolorków i generalnie wyglądu jako model na całym GD u Niemców!
Dziwie się że to Ty ją malowałaś bo jakoś nie po Twojemu :wink:
Supcio to pewnie zlecenie a szkoda bo bym chciał zobaczyć w realu :cry:
Pozdro!
Image
Maru
Camera Expert
Camera Expert
Posts: 3631
Joined: 4 Jun 2005, o 01:22

Re: [PL] a co Ana porabia?

Post by Maru »

łojezu a gdze ta chusteczka bo jakis niekumaty jestem :P

a model .. zupełnie jak nie twój .. - gratuluje to trudmno zrobić coś co wyglada "inaczej"
"GOOD RACK CAN MAKE A DONKEY ATTACK LION"
https://maru.worldblogcafe.com/
Image
elvers

Re: [PL] a co Ana porabia?

Post by elvers »

Czy mogła bys napisać coś wiecej o podstawce? Za równo o malowaniu jak i o samym tworzeniu (uzyte elementy) bo naprawde bardzo fajnie wyszła ;)
Sam rycerzyk również bardzo mi sie podoba ale to chyba nie mój klimat. Natomiast ten pan z matrixem zamiast oczu z poprzedniej strony na serio powalił mnie na kolana bo jest dokładnie w takim mrocznym stylu jaki osobiście uwielbiam. Na wersje koncową tego typa czekam z niecierpliowścią;)
Post Reply